יום שישי, 14 בנובמבר 2008

סיכום פעילות – שבועות 45-46

השבוע ה-34-35 של הפרויקט
כללי:
שוב דיווח דו שבועי. הפעם בעקבות תקלה במחשב, אבל גם בגלל שהיה באמצע עוד יום חג אמריקאי שקטע את העניינים. בנוסף, זכיתי לביקור של המנהלת שלי מבוסטון. כמה חשוב לרענן כיווני מחשבה, להתייעץ ולהחליף דעות. אין ספק שהמודל הזה של עבודה תוך שיתוך וסיעורי מוחות  עובד. אז להלן עיקרי הדברים:
מחלקת עיבוד:
עוד שבועיים שבהם המחלקה נמצאת במוקד תשומת ליבי. אחרי ייאוש מסוים מהצוות ויכולות ההפנמה של תכנים חדשים שלו, מעודד לראות סימנים חיוביים ראשוניים. ניתן לייחס את השינוי לכמה גורמים:
  • לאחר שניתחנו את הסיבות האפשריות לקשיים של מנהל המחלקה ביישום העקרונות החדשים, הבנו שהוא נמצא במצב של "היצף מידע". לגבין זה קושי, אז הכנסנו כמה עקרונות לסדרי עדיפויות ונראה שיש בכך הקלה.
  • העלינו תוכנית "הצלבת מנהלים" בין המחלקות, כחלק מחשיפתם ההדדית לקשיים של עמיתיהם ביחש לעבודה שלהם עצמם, ולשיפור ההיכרות עם עוד היבטים של העבודה. התוכנית טרם החלה מעשית, אבל אולי סוג של חשש (שזה בד"כ לא ממריץ חיובי) יצר מוטיבציה.
  • המשך ההתעקשות שלי והליווי הצמוד שלי, שכנראה מחלחל, גם אם לאט לעיתים. כמו כן הגענו להבנה, מנהל המחלקה ואני, על סוג של גילוי לב – כשאני מזהה אצלו נפילה בריכוז ובתפקוד, אני אעיר את תשומת ליבו. זה לא בדיוק חדש וזה ממילא מה שאני עושה, אבל כשהקלפים על השולחן זה הרבה יותר קל.
תכנון ומחסנים:
התפקוד הבעייתי של מחלקת העיבוד, שגורם להם לפגר באספקת החלקים להמשך התהליך הביא אותנו לבצע מס` עדכונים:
  • מערכת התכנון למחלקה שופרה כדי שעכשיו כולם ידברו בשפה אחת;
  • נסוגונו צעד קטן לאחור במימוש תהליך כלשהו של הקטנת מנות הייצור. הסתבר שניסינו לקפוץ גבוה מדי בבת אחת, ולא כולם בשלים לצעד גדול כזה, אז חזרנו צעד קטן לאחור. נראה שכולם מרוצים.
  • ביצענו תחשיב לגבי יכולות הביצוע המחלקתיות האפשריות ומתחשיב זה נגזור עדכונים בתוכניות הייצור והתאמת משאבים (שעות נוספות, כ"א נוסף וכד`)
פעילויות S5:
במזל טוב, מס מחלקות "עלו כיתה" לרמה גבוהה יותר, דבר שמתבטא בשטח ברמת הסדר והארגון וכן יתבטא גם בציונים שהם מקבלים ובגאווה המחלקתית.
שני עניינים כלליים לסיום
  • הכנסנו עקרונות וכלי ניהול לישיבות ולמעקב משימות.
  • בביקור של אחר ממנהלי התאגיד הבכירים קיבלנו מחמאות על הביצועים וההישגים אליהם הובלנו את המפעל.
דיווח נוסף בשבוע הבא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)