יום שישי, 13 בנובמבר 2009

ליד הבית


ליד ביתינו יש שלל חיות בר, שמרגישות לגמרי בבית מבחינתן. יש משפחת ארנבונים מקסימים שקבעו את ביתם בקצה הקומפלקס, חיים על המדשאות ועל שטח הבור הסמוך לו. יש סנאים לא מעטים שמקפצים בהנאה על העצים, מכרסמים בהנאה מאיצטרובלים ומשלל פירות שהם יודעים לאתר. יש עכברים קטנטנים, וכל עוד הם מחוץ לבית אני מפרגם להם כל טוב. גם חולדות כבר ראיתי, אבל גם הן לא מפריעות, וחיות כנראה די נוח בסביבה. גם קויוטים נראו משוטטים חפשי ברחובותי הסמוכים, גורמים לשישי הקטנה שלי להתפרע עליהם בנביחות זעם, בטיול הערב, מרגישה הרבה אומץ כשאני בצד האחורי של הרצועה.
אבל ללא עוררין, מלכי האיזור (בדומה לארץ) הם העורבים השחורים. הם מתגודדים על הדשאים בחבורות, צורחים על העצים, עושים מהומות ורעש. לפני כמה ימים שמעתי להקת עורבים ענקית מעופפת די גבוה מעל הבית וצורחת בקולי קולות. אני מניח שהיו בחגיגה כ-30 פרטים. ניסיתי לצלם, ולא ממש הצליח לי לתפוס את ההמון, אבל בכ"ז משהו נתפש:
עוד אני מנסה לתפוס את המחזה, נשמעו פתאום צרחות גבוהות וחדות, שונות מאלו של העורבים. ובין האקליפטוסים הופיעו שני עופות טרף גדולים למדי. אולי ניצים, אבל אני לא הייתי מזהה גם אם הייתי רואה בבירור. תוך שניות מהופעתם של אלה, גדולים משמעותית מהעורבים, התפזרה ההפגנה הרועשת. נראה שגם העורבים האינטיליגנטים, הקולניים והאמיצים, ואפילו שהם בלהקה גדולה, מבינים עם מי לא כדאי להסתבך.
על עץ האקליפטוס שמול חלוננו, ורק עליו, ניתן לראות אוסף סימנים מוזרים. נקודות הנראות מרחוק כצלקות על הקליפה. הסדר והמיקום המאוד מסויים שלהן סיקרן אותי כבר הרבה זמן. ההשערה שהעליתי בדבר טיבן היתה שאלו הם סימנים שהשאירו נקרים על הקליפה. מעולם לא ראיתי סימני נקר, אבל זה ההסבר ההגיוני היחיד שהצלחתי להפיק, במגבלות הידע הבוטאני אורניתולוגי שלי. כך זה נראה:

לפני ימים אחדים, כשעמדתי מול החלון התבררה התעלומה. ראיתי מין של ציפור לא מוכרת שעפה בין העצים ונעמדת על הגזע. עברה עוד שניה, ונשמעו מגזע ליד קולות נקישה שהבהירו בוודאות – אלו אכן נקרים. הצלחתי לתפוס תמונה שלהם, לא באיכות המיטבית אבל בכ"ז:
 

בערב יצא הבן לחזית וחזר נלהב (ומצומרר מעט) – חרק ענק באורך של כ-5 ס"מ, מאד עבה, ובצבעים דרמטיים נראה ליד עמוד החניה. אז בעדינות לקחתי צנצנת ריקה של משהו, כיסיתי את החרק ודחפתי תחתיו קרטון, לוכד אותו בפנים. כמה צילומים ואח"כ שחררנו אותו לחופשי. אז ככה הוא נראה:


מסתבר שגם ליד הבית יש פה מספיק אטרקציות, אם רק פותחים עיניים להתבונן.
שבת שלום לכולם.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)