יום שבת, 21 בנובמבר 2009

לקט שבועי


השבוע היה בסימן של תחילת פרוייקט. יומיים של עבודת אבחון במפעל הניבה שלל מסקנות וכיוונים לשיפור, וגם הרבה אנרגיה חיובית נהדרת של עבודה אינטנסיבית. היה חסר לי לאחרונה.
בנוסף, הפתעה חיובית קיבלתי בתחילת השבוע, כשהגיע מכתב מעורכת הדין המטפלת בענייני הוויזה. הסתבר שהרשויות התעלמו בטעות מבקשה שלנו, ואישרו את הוויזה לכל המשפחה במקום. זה אומר שהתהליכים הפכו פשוטים יותר, וזה בהחלט כיף. המשמעות הנוספת היא שאני לא צריך להגיע לארץ לקבל את הויזה החדשה בשגרירות בת"א. גם חיסכון של כמה אלפים, גם של כשבועיים שיוקדשו לקידום העניינים פה, אבל גם להתאפק מלפגוש בקרובים וחברים עוד כמה חודשים לפחות עד שהתנאים יבשילו.
עניין נוסף עליו התבשרתי בשעות האחרונות הוא שהאבא שלי, אישתו והנכד של אישתו (אותו נכד ששבר רגל בתאונה הקשה בה קיפחה אימו את חייה לפני 16 וחצי שנים), נסעו שוב לאותה חופשה משפחתית תקופתית בים המלח. בכביש 6, מסיבה לא ברורה, אירעה להם תאונה קשה. הם כולם יצאו ללא כל פציעות, אבל הרכב החדש הוכרז כטוטאל-לוס. נראה שהרבה מזל היה שם, לפי אנשי הביטוח, כי לפי מצב הרכב בכלל נס שיצאו חיים. והמוזר מכל הוא שאחרי כמה שעות בבי"ח לבדיקות וטיפול בסידורים הקשורים בפינוי האוטו, נסעו הזוג חזרה לחיפה, נחו צהריים ויצאו לפעילות הקבועה שלהם של לשחק ברידג`. נראה שיש גם יתרונות בלהיות לא מחובר לעצמך..
יש גם עניין לא פתור בארץ עם רשות השידור, שבניגוד לאיום המסורתי של "יקחו לך את הטלוויזיה" אם לא תשלם, הפעילו מתישהו משרד עו"ד כקבלן גביה עבורם. אותו משרד שבלתי אפשרי להשיג אותם באמצעים טלפוניים סבירים, שולח לנו מזה כמה זמן איומים בתביעות משפטיות באם לא נשלם את האגרה. כל מכתבינו שהבהירו שאין לנו מכשיר בארץ פשוט כי איננו מתגוררים בארץ לא הועילו עדיין, ואני חושש שהם יעקלו לנו את החשבונות. לא פשוט לפתור עניינים כאלה מרחוק, במיוחד במערכות האטומות של השלטון.
ולקינוח, דווקא חיובי, יש לנו תוכניות אינטנסיביות לשבוע הקרוב. לרגל חג-מתן-תודה החל השבוע, קיבלו התלמידים חופשה בת שבוע. רצינו להזדרז ולנצל את הזמן לטיול ארוך ואינטנסיבי צפונה, אבל לצעירים אין חשק לצאת לסיבוב ארוך שכזה. אז נראה שאנו המבוגרים נצא בכיף לכמה ימים לטיול קצר, אח"כ נחזור ונאסוף אותם לטיול נוסף. בינתיים יתבטלו הצעירים כאוות נפשם בלי לקלקל לנו את התוכניות ובלי לקטר. מסתבר שיש גם יתרונות כשהחברה מתבגרים.
אז עכשיו אכניס את החלה לאפיה בתנור כדי שיהיה להם משהו מהנה לנשנש בימים הקרובים, ולהתארגן לטיול המתוכנן מזרחה. ברכות לכולם לשבת נעימה ושבוע טוב. אני כנראה שלא אהיה זמין בימים הקרובים. או שאולי כן...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)