יום שני, 2 בנובמבר 2009

הצעות חברות

מדי כמה ימים אני מגלה בתיבת הדואל שלי הודעה מעולמות תפוז בסגנון:
עולמות – תפוז: רעננה3המקורית רוצה להיות חבר/ה שלך
אמנם מחמיא לי שמישהו רוצה להיות חבר שלי, או סתם מגלה בי עניין, אבל מכיוון שאינני מזהה את רעננה3המקורית או כל בת דמותה, אני מוחק את ההודעה, מתוך ידיעה שממילא תחכה לי גם בפרופיל האישי שלי.
מדי פעם צץ שם מוכר ברשימת הדואלים הזו, ואז אני מתכבד לבחון את הרשימה שבתפוז. שם אני מגלה את כל רשימת השמות שממתינים לי, ויש שם כבר לא מעט. אז אחרי שביעות הרצון הראשונה שאני מפיק מכך שלא מעט אנשים מעוניינים להיות חברים שלי, אני נתקע עם הדילמה – אני יכול לאשר את חברותם של אלה, דבר שבטח ישמח אותם מאד (שהרי נעניתי להצעתם), או להתעלם ממנה (מביך לי כי אולי הם ממתינים לתשובתי) או למחוק (שזה אומר בערך" לא רוצה להיות חבר שלך" אבל בלי הבוטות הישירה).
לרוב אני פשוט מתעלם מבלי "להתעלם" רשמית. כלומר מדלג על שורת ההודעה מאותו מאן-דהוא. אגב, חלק מאותם מאן-דהואים נראים כאנשים כבודים ורציניים, לפחות ממה שעולה מתצלומיהם המצורפים.  
ואז אני מתפנה, כמו עכשיו, לתהות על כל העניין. כי מי שמכיר אותי – מהבלוג, מהפורומים והקומונות שבהם אני משתתף, יכול להיות איתי בקשר דרך אותם ערוצים, אז למה לו בכלל כל העניין. אבל אני נעתר בשמחה להצעתו וממסד את חברותנו קבל עם ועדה.
אבל מה העניין בדיוק באותן הצעות של מי שלא מכיר אותי כלל, מעולם לא התכתב איתי ולא היה בינינו כל דיאלוג כתוב באיזו במה תפוזית שהיא? הרי שאם היה לו עניין בי, הוא בטח היה מבקר אצלי כאן בבלוג, משאיר איזו תגובה או סימן, שולח אולי מסר חם כלשהו וכיו"ב. אבל לא כך הדבר – אותם אנונימיים הם נעלמים מוחלטים. אין לי מושג מי הם, מה הם אוהבים, במה מתעניינים, ומה העדפותיהם. אז אולי זה מחמיא במיוחד שיש מי שרוצה להיות חבר שלי אפילו בלי להכיר אותי כלל (על סמך התמונה או מה שראה שכתבתי איפהשהו), אבל לא ברור לי מה יוצא להם אם אאשר נניח, את החברות הזו. מה יצא לאותה רעננה3המקורית אם תהייה חברה שלי, אחרי שאתכבד ואאשר לה את רצוני בחברות זו?
בקיצור, יש כאן לא מעט חברה, ואני מניח שגם אתם נתקלתם בעניין ואולי מבינים משהו שאני מפספס. אז מוזמנים להציע פתרונים והסברים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)