יום שני, 9 בנובמבר 2009

שבת ביתית

אתמול אישפזתי את ברכב שקנינו לבן במוסך. מסתבר שהסטטיסטיקה קצת דפקה אותנו, ומשאבל הדלק פתאום שבקה לה במקרה, מאיימת בהוצאה לא מתוכננת ולא זניחה. אז אחרי דיאגנזה במוסך ניסינו לברר חלופות למוסך הרשמי. האישה נכנסה לשכנים החביבים שכבר הכרנו והתידדנו (ועל כך בסיפור נפרד, כי מעניין) וסוכם שהוא ינסה לברר אפשרויות שונות וניפגש אצלינו בבוקר לקפה ולדיון קצר במצב.
הלילה עבר לא קל. הבת התעוררה עם חום והקאות באמצע הלילה, מזניקה חליפות את האישה ואותי. הוא כבר יותר בסדר, אבל בבוקר בקושי קמנו ב-9:00 ישר לאירוח. הוכן קפה ישראלי חזק (טורקי שהובא מהארץ) ובדיון קצר הוחלט שהפעם לא כדאי לתמרן את התיקון. אז מיקוח קצר עם המוסך, והעניין נסגר ב-700$, שנראים מוגזמים לתיקון שכזה. בינתיים נהנינו מארוחת בוקר כייפית עם השכנים, מחליפים דעות על ענייני היום ושאר עניינים שמתחומי העיסוק שלנו, מתחומי התרבות האמריקאית ועוד.
כשעזבו השכנים התפניתי לבדוק מה נכין לארוחת צהריים. היו לנו ארבעה פורלים שתוכננו להיכנס לתנור עם שום, חמאה ופטרוזיליה, וזה יכול להיות מנה עיקרית. אבל היה לי חשק למרק שונה. אתי העלתה אצלה מתכון למרק ירוק ומסקרן רק לפני כמה ימים, ובהשראת רשומתה קניתי כמה עשבים. פשוט נמאס ממרקים בהשראת הדלעות של ההלווין שעבר. אז יצא כ"כ מוצלח, שלשם שינוי אביא את המרשם (בערך, כי לא מודד כמויות):

200 גר` עדשי מאש (מונגו) יבשים שהושרו כ-48 שעות להנבטה ראשונית
3 בצלים ירוקים
יח` סלרי עלים בינונית, אבל קצוץ ללא עלים אלא רק גבעולים
3 קישואים, שמצאתי כאן לראשונה כמו שבארץ
פחית של חלב קוקוס

כל הירקות נקצצו לגודל אחיד בערך והוכנסו להקפצת טיגון קצרה
הח"כ הוספו מים (כ-3 ליטר)
אח"כ מלח, פלפל ובערך כף וחצי אבקת מרק עוף
ובסוף חלב הקוקוס
בישול קצר והגשה

יצא פשוט נפלא!
ולהלן התוצאה המצולמת (באיכות לא מספקת, אבל זה מה שיצא):
 

ולקראת ערב קיבלנו הודעה שהרכב מוכן ואפשר להגיע ולקחת. ומחר, אם הבת תרגיש טוב, נצא קצת לטייל בסביבה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)