יום ראשון, 8 בנובמבר 2009

Mystery Spot

כשיצאנו מהמלון שבמונטריי בשעה מאוחרת, אחרי שסיור הבוקר הקצר היה מאחורינו, רצינו לחוות את ההנאה שחווינו בביקור הקודם בעיר, עם שוקו חם ועוגות טריות בבית קפה מקומי ומקסים. וזה מצריך עוד כמה מילים. ובכן, די נדיר למצוא קפה טוב בטעם אירופי באיזור של היבשת בו אנחנו חיים. לרוב הקפה דלוח ומימי וחסק טעם. גם לא פשוט למצוא בית קפה עם אווירה מובחנת ומעוררת השראה.
ובכן, למקום קוראים east village – coffee lounge, וחוץ מעוגות, קפה, שוקו וסנדביצ`ים טובים, היה כיף לספוג מאותה אווירה שניכרת בתמונות. אז קיבלתי גם אישור לצלם. זה מה שיצא:
שלפנו את הכתובת של ה- Mystery Spot ששלחו לנו חברים בסמס, לבקשתנו, ויצאנו לכיוון המקום בהנחיית הגיפיאס. הגענו למתחם די הררי, בתוך מין חורש של עצי ענק גבוהים, שילמנו על הסיור, וחיכינו שיתחיל כשאנחנו מנצלים יחד את הזמן לצילומי עצים ופרחים יפים שבמקום:
ובכן, הסיור התחיל בנקודה שעל הרצפה יש משטח ישר, שהמדריך הצעיר מדגים לנו עם פלס מים שהוא אכן ישר. הוא מזמין שני מתנדבים, והבן ואני מזדרזים. הבחור מעמיד אותנו אחד מול השני, ולשנינו יש תחושה שאני גבוה ממנו יותר מהרגיל (אנחנו בדיוק באותו הגובה). אח"כ מתחלפים בצדדים, ופתאום אני חש שאני נמוך ממנו בכמה ס"מ טובים. אין לי צילום שלנו, אבל אח"כ צילמתי אני את הבת, האישה והבן באותו המקום, והתחושות חזרו, כשמי שמימין בתמונה חש (וגם נראה קצת) גבוה יותר:
ממשיכים הלאה, ועולים לצריף שבנוי במכוון עקום מאד. די קשה ללכת בתוכו, ואפילו לעמוד ישר קשה, כי הייחוס האנכי לא מובן מאליו בעיניים. מרגישים שם מגוון תחושות מוזר, והתמונות אולי ממחישות קצת מהעניין. לנו שהיינו שם זה בהחלט מזכיר את התחושה:
 
אח"כ המדריך בוחר כמה אנשים ומעמיד אותם בסדר מהגבוה לנמוך, עם הגב לצריף העקום (כדי שלא יושפעו). וברור שהגבוה גבוה (מימין). אח"כ הוא מחליף את הסדר, ופתאום ההבדלים בקושי נראים, והבחורה הנמוכה נראית כמעט בגובה של הבחור הגבוה ביותר, וכך כל השורה:

בהמשך יש עוד הדגמה קטנה, אבל העיקרון מובן.
טוב, אני לא נשאר עם מיסתורין כזה הרבה זמן (ודי בהתחלה היה מובן העניין) אבל היה כיף לחוש. אז זה כנראה הרבה פחות מסתורי. העצים, שבאין אופר שטוח לייחוס, מהווים את הייחוס שלנו לגבי האנך, עומדים שם באיזו זווית שמטעה ומבלבלת את התחושות. כנראה בעקבות פעילות גיאולוגית שאופיינית לאיזור. לכן למעשה לא ממש עומדים ישר, ובזווית יש טעות אופטית מי נמוך, מי גבוה, מה ישר ומה לא. אבל סה"כ זה באמת נחמד.
משם נסענו לסיבוב בעיר סנטה קרוז, כשכבר בכניסה ננעלנו על מסעדת סושי, שבה אכלנו בהתלהבות מכל המגוון שבמזנון המעניין, שכלל שלל ימי לתפארת ועוד דברים מעניינים קצת פחות אבל טעימים למדי.
אח"כ עוד הספקנו לעשות סיור קצרצר בעיר, רק להתרשם מהאוטו מהמקום, ויצאנו לנסיעה הארוכה לכיוון הבית, 4 שעות בערך של נהיגה, שסיכמו סופ"ש של יומיים אינטנסיביים, הרבה אטרקציות וכיף משפחתי מוצלח, ותיאבון לעוד נסיעות וביקורים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)