יום שבת, 4 ביוני 2011

טיול למפל בקניון פלסריטה

נראה שכולנו זקוקים לאיזו אתנחתא מהשטף הנוסטלגי הדביק ששפכתי עליכם לאחרונה בעקבות הביקור בארץ. אז זו הזדמנות טובה להשלים חוב קטן לטיול קליפורני מהנה מהחודש שעבר.
ובכן, מועדון המטיילים של הסוכן גל התכנס שוב הסופ"ש של תחילת מאי, לטיול אביבי נוסף באחת מנחלי הסביבה היפים. הפעם הגיעו הרבה יותר חברים, והקבוצה מנתה כ-15 חברים, כולל כמה בני נוער וילדים. זה לא היה טיול הליכהארוך במיוחד, אבל השביל הרחב איפשר לשיחות להתפתח, כל פעם בין שנים אחרים. ומכיוון שרוב החברים לא היו מוכרים לי עד אז, זו היתה הזדמנות מצויינת להכיר בכיף.
קצת פרטים מהדף ששלח לנו גל לפני הטיול (בנוסף לתמונה שבראש):
קצת היסטוריה על קניון פלסריטה ועל "אלון חלומות הזהב"
בשנת 1842 התגלה זהב בקניון פלסריטה על ידי איכר בשם "פרנסיסקו לופז" אשר תוך איסוף בצלי בר גילה  חלקיקי זהב קטנים אשר דבקו לשורשים של הבצלים..! לאחר התגלית של פרנסיסקו נהרו כ אלפיים מחפשי זהב לערוצים ולקניונים של פלסריטה מה שקדם שש שנים לבהלת הזהב של 1848 בקליפורניה. ההערכה היא כי 80,000 דולר בזהב התגלו בפלסריטה באותה תקופה, בדרכנו אנחנו נצעד באותם קניונים וערוצים ומי יודע אולי..
העץ "אלון החלומות"  קיים בפארק עד היום, מוקף גדר, ומסומן כ "מרקר" היסטורי מ"ס 168 של ארה"ב וממוקם בסוף שביל קצר ממרכז הטבע והמבקרים. האגדה מספרת שאישתו של פרנסיסקו שלחה אותו לקטוף את הבצלים אך לפני שהוא קטף את הבצלים,וגילה את הזהב הוא חטף תנומה מתחת לעץ אלון ישן ובשנתו חלם שהוא שוחה בזהב..בעקבות גילוי זה הגיעו לקניון מגדלי הבקר, מחפשי הנפט ומאוחר יותר תעשיית הסרטים, סרטים רבים צולמו בקניון, ממערבונים ועד סירטי  טבע והישרדות. הנכס של  "קניון פלסריטה" היה בבעלות פרטית של משפחת ווקר בין השנים 1900-1950 כאשר הוא נמכר למדינת קליפורניה על מנת להפכה ל פארק ושמורה. הבקתה ההיסטורית של משפחת ווקר קיימת גם היא עד היום וזמינה למבקרים בשבתות כאשר הפארק מוקדש לטיולי משפחות ועבור סיורים מודרכים, כמו כן ניתן למצוא תצוגת עופות דורסים וחיות בר במרכז הטבע
אבל בכ"ז, הכוכב היה הטבע הקליפורני, ובדיוק היתה איתי המצלמה החדשה, אז אתן לתמונות לדבר:
החלק הרחב של הנחל, בחלקו התחתון
 
גז טבעי ונפט (מעט) מבעבעים שם במעיין טבעי בריח של תחנת דלק. ובמקרה הזה – טבעי גמרי
 
הקטע המתפתל והתלול, כולל המפל
ציפורים (נקרים ואיזו כחולה יפהפיה)
 
קצת דוגמיות של צמחיה ופרחים


תודה לגל על טיול מקסים נוסף. האביב עומד להסתיים, אבל מקווה שעוד נכונו לנו טיולים יפים יחד בזמן הקרוב. שבת שלום לכולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)