יום חמישי, 2 ביוני 2011

רחוב כינרת 9


בביקור בארץ יצא לי לשוטט עם הבן בחיפה, כפי שכבר הזכרתי. באחת הפעמים עברנו ברחוב הפועל, וזו היתה הזדמנות מצויינת לגיחה נוסטלגית קצרה לרחוב כינרת. מול הכניסה לרחוב הראיתי לו את החורבה שעדיין עומדת, שהיתה פעם קולנוע תמר. לא מעט סרטים יצא לי לראות שם עד שנהרס (אם אני לא טועה, בשריפה), ומאז עמד להתפורר:
 
בסמוך אליו בריכת "גלי הדר", שנקראה בפי כולם "בריכת הפועל". מכיוון שגרנו בסמוך היינו שורצים שם שעות רבות, מתאמנים בשחיה, משחקים ב-"כדרים באים", ואפילו שם למדתי בקורס מצילים חובבים. גם הבריכה סגורה מזה שנים, והרוסה למדי. מבחוץ נותר השלט:
 
עלינו ברחוב התלול והצר עד כדי גיחוך, והחנינו במין רחבת חניה חדשה שנחצבה שם. הצבעתי על הבנין שבקומת הקרקע שלו היה את הסנדלר שהכין נעליים לפי מידה (והרשה לי לצפות בו לא מעט). הראיתי לחייל את המרפסת שבה גידלה השכנה יער מוגזם של עציצים, כולם מאותו הזן, ואת הכניסה למקלט שהורחבה בינתיים, על הסמטה עצמה שכנראה שירתה פעם חמורים, כי למכוניות אין ממש כניסה שם וכן הלאה. ככה זה נראה בסביבה, שפתאום נראית לי קטנה, צפופה וקצת עלובה:
 
עלינו בחדר המדרגות המוכר כ"כ, עם החלונות הגדולים ואני כמובן צילמתי. ואז יצא איזה בחור צעיר ומגודל ובטון מאיים למדי שאל: "מה אתה מצלם פה?!" הסתובבתי אליו במבט מעלה בגרם המדרגות, ואמרתי ברוגע: "טוב שפתחת את הדלת, כי חסכת לי לדפוק אצלכם", ואז הוספתי: "לפני יותר מחצי יובל, התגוררו הסבא והסבתא שלי בבית הזה בדיוק." המבט המאיים התחלף מהר בחיוך והזמנה להיכנס. אז נכנסנו, סיפרנו קצת על הסבא והסבתר, תיארנו להם איך נראה היה המקום פעם (די דומה, סה"כ), ועוד כמה מילים כלליות ובלתי מחייבות, אבל רוויות חיוכים. בכ"ז הפרענו קצת לארוחת צהריים מאולתרת שם.
אז צילמתי לרגע את "חלון החלב" שדרכו עברתי פעם, כפי שסיפרתי לפני לא מעט זמן פה, מתפלא ממורכבות המבצע ההוא לנוכח גודלו המזערי של הפתח (שבינתיים נחסם מבפנים ונשארה רק הדלתית שבחוץ), כשהבן מדגמן ובעל הבית מציץ ומאזין בעניין:
סיבוב נוסף מאחורי הבניין, להציץ במרפסת ובגרם המדרגות המוזנח היום, שממנו הייתי קורא להם לשלום מדי פעם כשרצתי מביתינו במעלה הרחוב לכיוון בי"ס או איזו פעילות אחרת:
 
המרפסת ששונתה בינתיים
פנתר שחור שרבץ באחת החצרות, לא ברור מה עשה שם, אבל אני צילמתי

עוד חוויה קטנה משלל החוויות של היותנו ביחד, הבן ואני, בביקור בארץ.
סוף שבוע מהנה ומוצלח לכולכם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)