יום חמישי, 11 בספטמבר 2014

מג'דרה מועשרת

לאחרונה העלו טלי, אושיק (חברות מבשלות) וגם בתיה מתכונים למג'דרה, והזכירו לי שאני מאוד אוהב את המאכל הזה – איזון של פחמימות, חלבונים צמחיים וטעם מענג. יופי של מנה! משום מה זנחנו את המתכון הזה לשנים רבות מדי.

כדי להיזכר, עיינתי קצת במתכונים, גיבשתי את התהליך שמתאים לי (הכנה פשוטה עם מינימום שלבים) והכנתי בפעם הראשונה אחת קטנה (כוס עדשים וכוז אורז מלא). נטרפה ע"י הצעירים ובקושי טעמתי. אז הכנתי אחת גדולה מעט יותר (כוס וחצי מכל אחד מהנ"ל). היה טעים ונגמר שוב מהר מדי. בפעם השלישית החלטתי לגוון ולשדרג עם משהו עסיסי יותר. חיטטתי בפריזר ומצאתי שקית של Kale – בעברית זה נקראה כרוב עלים, ולא זוכר אותו מהארץ. פה הוא פופולארי למדי כירק בריא במיוחד. אני לא מת על זה, כי הוא גס במרקמו ומריר מעט בטעמו. לא להיט. אבל איכשהו זה הגיע לפריזר שלנו, אז זו הזדמנות לנצל אותו (מצווה ידועה). יצא נהדר. אז הנה המתכון:

החומרים:
  • בצל גדול קצוץ לקוביות בינוניות (לא זעירות ולא גדולות)
  • 2 כוסות עדשים ירוקות
  • 2 כוסות אורז מלא (כשאפשר, אז עדיף)
  • שמן לטיגון (השתמשתי בקנולה, אבל אפשר כמובן אחרים)
  • 200 גר' כרוב עלים (Kale) קצוץ וקפוא (אפשר יותר, לי זה היה כחצי חבילה)
  • 6 כוסות מים (לפי החישוב של 2 לכל כוס אורז, ו-1 לכל כוס עדשים)
  • תבלינים – כפית מלח גס, קורט פלפל שחור וקורט כורכום, כחצי כפית כמון, כפית אבקת מרק עוף (אפשר פרווה או גם לוותר)
  • סיר בגודל בינוני (לקחתי קטן מדי והעברתי לאחד גדול יותר)
ההכנה:
  • במסננת שוטפים את האורז והעדשים היטב, ומשאירים להגיר את המים ולהתייבש
  • מרתיחים את המים (קומקום חשמלי מלא זה כליטר וחצי, מעט יותר מ-6 כוסות)
  • בינתיים מטגנים את הבצל עד שהוא שחום (אני אוהב אותו יותר כהה מזהוב..)
  • מכניסים את התבלינים ומערבבים עם הבצל
  • מכניסים לסיר את האורז והעדשים ומערבבים
  • מכניסים את הקייל ומערבבים אותו היטב פנימה לתערובת
  • מוזגים את המים הרותחים לסיר (זהירות מביעבוע אפשרי) ומביאים לרתיחה
  • מכסים את הסיר ומקטינים את האש. ממשיכים לבשל 50 דקות
  • לאחר 10 דקות מערבבים שוב, כדי לקבל תערובת אחידה
  • בגמר הבישול מכבים את האש ומשאירים מכוסה לעוד 10 דקות לפחות (להשלמת הבישול בחום העצמי)
כמה תמנות להמחשת העניין
העדשים והאורז בשטיפה

התבלינים

שקית הקייל

הבצל בטיגון

התערובת

בבישול

מוכן להגשה


אני אוהב את המג'דרה חמה, עם שמנת מעל. אבל אפשר בכל דרך אחרת. כי זה טעים תמיד.
מוזמנים לנסות ולהנות surprise

סוף שבוע מהנה לכולנו (כבר בקרוב)
ושנה טובה ומוצלחת (גם בקרוב)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)