יום שבת, 27 בספטמבר 2014

קרקס השמש

על ה- Cirque du Soleil (או 'קרקס השמש', בעברית), שמעתי לראשונה מאח שלי, שתיאר מופע מהמם ועוצר נשימה, והשביע אותי שאני חייב לראות את זה פעם. זה היה לפני כ-20 שנה, כששב מהסביבה בה אני מתגורר היום.

בפעם השניה ששמעתי עליו היה מקבלן מתכת איתו עבדתי. הוא חזר המון מווגאס, וסיפר בעיניים בורקות על מופע מהמם שיצא לו לראות, כשהוא מתפעם במיוחד מהאפקטים הטכניים של במות מתרוממות ותשתית תפאורה רצינית. "איזה מערכות הידראוליות רציניות יש להם שם, להפעיל את כל זה" הפליג בתיאור מתלהב. כמהנדס, בהחלט יכולתי להבין את הזווית הספציפית הזו שלו. אבל משום מה לא זכרתי בזמנו שלאותו קירקס שמש הוא מתכוון.

בינתיים עברנו לפה לארה"ב, וראינו שלטי פרסום של הקרקס הידוע. אפילו רשמים נלהבים שמעתי מבני משפחתי שיצא להם לבקר באחת ההופעות, בלעדיי, לצערי. וגם קראתי על המודל העסקי שלהם בספר הניהול המצויין – האוקיינוס הכחול, אותו קראתי לפני כמה שנים.
מסתבר שחברת ההפקה הזו, שנוסדה בשנת 1984, הפכה לחברת ההפקות הגדולה בעולם, והיא מריצה במקביל מספר רב של מופעים במסגרות שונות. הם הפכו את הקיקס המסורתי (זה עם הליצנים, חיות, לוליינות ואקרובטיקה מגוונת) למשהו חדש – מיצג מהמם של מוסיקה, ריקודים, לוליינות ואקרובטיקה. והכל בתפאורה עוצרת נשימה שהופכת את החוויה למהממת במיוחד.

ובווגאס מוצגות באופן שוטף ומתמשך 9(!!) הופעות שונות של הקרקס הזה. אז בביקור הפעם בווגאס היתה לי כוונה לצפות סופסוף באחד המופעים שלהם. אז בערב השני שם, אחרי הארוחה הנהדרת במסעדת Fleur, ארגן לנו ערן הופעה. הוא לא סיפר איזה ומה, והשאיר את כל העניין להפתעה. יצאנו מהמסעדה לכיוון שאליו הצביע, ששם אנו אמורים להיות מוסעים להופעה. אבל במקום, פנה פתאום ימינה לכניסה לאולם ענק, להופעה Michael Jackson: One. ההופעה בהשראת שיריו המוכרים והאהובים של ג'קסון, יעיקרה – ריקודים, אקרובטיקה, תפאורה מרשימה, נגינה, תיאטרון... בקיצור, מופע מהמם ועוצר נשימה. 90 הדקות טסות ממש, כשהאקשן קורה על הבמה, אבל גם באוויר מעלינו. אז צילמתי מעט, לפני ואחרי (במהלך ההופעה ביקשו לא לצלם). הנה מעט מהמראות שרק מרמזות על המופע המרהיב:

ופה קטע יוטיוב רשמי (וקישורים לעוד קטעים)

יצאנו מרוגשים ממש מהחוויה החזקה. אז טלי הזכירה עוד מופע נהדר שלהם שיצא לה כבר לראות – Love. אז בזמן שאנחנו טיילנו בהרים, עמלו צוות המלון לטפל בבקשתו של האורח המכובד ערן (יש לו מעמד מיוחד שם), ודאגו לשריין לנו 4 כריטסים למופע הנוסף.

המופע הזה, Love, הוא בהשראת שיריה של להקת החיפושיות, ולא צריך הרבה יותר כדי לשאוב את הקהל. הרי כל השירים מוכרים ואהובים, וזה בהחלט בסיס נהדר להצלחה. המופע הזה מוצג בהצלחה גדולה עוד מ-2006. נראה שהאולם הענק במלון מיראז', תוכנן במיוחד עבור המופע הזה, כי הבמה שם בלתי שגרתית בעליל – היא מקיפה את הקהל מכל הצדדים, ולמעשה הקהל יושב בתוך חללים בבמה של 360 מעלות. המושבים שלנו היו ממש קרוב למרכז, זה אומר שלא ניתן לראות את הכל (זה לא מסך קולנוע), אבל כל ההתרחשות לפנינו, מצדדינו, מעלינו ומכל הכיוונים. במות עולות ויורדות מהרצפה, מתרנים מוקמים בשניות או משתלשלים מהתקרה, ובקיצור - מהמם ממש! שוב ביקשו לא לצלם, אז יש לי רק תמונות מהתפאורה לפני ואחרי. כמובן שלא מעביר כלום, אבל הנה מבט קצר:
 

ושוב קטע היוטיוב מהמופע המהמם הזה, עוצר נשימה (וקישור לעוד קטעים)

איזו חוויה נפלאה!! לא מפתיע שהם זוכים לכזו הצלחה עולמית. וכבר מתחשק לי לראות מופעים נוספים שלהם, ואני מקווה שאכן ייצא בביקור הבא. בהחלט נפתח התיאבון. ותודה ענקית לטלי וערן על הכיף הזה. חברים מקסימים!!

סופ"ש נפלא לכולנו, חברים
ושוב – איחולים לשנה נהדרת, טובה ומוצלחת


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)