יום שלישי, 30 בספטמבר 2014

לפרוט רימון

רימון, מעבר לטעמו הנהדר, הינו אחד מהפירות היותר בריאים לאכילה. הוא טוב ללחץ דם, הוא מכיל אנטיאוקסידנטים, שטובים לכל המערכות, ויש לו עוד כמה תכונות שאם לא הכרתם, אתם מוזמנים לקרוא בויקיפדיה. אבל למרבה הצער, די מבאס לפרוט את גרעיניו – הקרום הדקיק של הגרגירים נוטה להיקרע, הקליפה הצהובה המרה נוטה להכתים את הידיים והבגדים, ובכלל – זה משימה מבאסת למדי.

ישנה שיטה שמדברים עליה לא מעט, הממליצה להקיש בכף על הקליפה החיצונית של הרימון החצוי, כך שהגרגרים נופלים החוצה. זה עובד, אבל הרבה מהגרעינים שקרובים לקליפה נפגעים. וזה גם לוקח לא מעט זמן ומאמץ. ובקיצור – לא מאוד נוח.

שיטה אחרת למדתי לפני כמה ימים ממוטי, אחד המומחים העולמיים לגידול וטיפול ברימונים שיצא לי להכיר אישית. האיש המיוחד פיתח שיטה תעשייתית לפריטת רימונים. חשבתי שנעיקרון סודי, אז חיכיתי עם הפירסום עד שהבנתי ממנו שזה בסדר, ולצערי פספסתי כך את ראש השנה. אבל הסתבר שזה לא סוד ממש, וגם זה כתוב בויקיפדיה באותו הקישור, לפחות ברמה העקרונית. טוב, בשבילי זה היה חדש, אז אולי אחדש גם לכם עם זה.

ובכן, הרעיון של הפריטה הזו, אותו תירגלתי על כמה רימונים שקיבלתי ממוטי, הוא לעשות את הכל בתוך קערת מים. חורצים בקליפה חריצים שיעזרו לבקע את הרימון בקלות, ובתוך קערת מים מלאה, מפרקים את הרימון. המים משככים את הפעלת הכוח ומשחררים פחות מיץ דביק. וגם מה שמשתחרר נשטף בקלות. ובנוסף, הקליפות צפות והזרעים שוקעים, כך שקל להפריד ולנקום את ערימת הגרגרים הנפלאה מהקליפות.

לפני כמה דקות פרקתי כמה רימונים נאים, צילמתי ולהלן הצילומים להמחשה:







שיהיה לכולנו בהנאה עם הרימונים הטעימים, גם בסלטים וגם ככה בנשנוש נפלא.
ושוב – איחולים לשנה מוצלחת וטובה, ושירבו זכויותינו כרימון.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)