יום שלישי, 21 באוקטובר 2008

סיכום פעילות – שבוע 42

כמו שכבר סיפרתי, השבוע האחרון היה קצר, אבל חייב אותי בעבודת בית. הייתי צריך להשלים את שיפור והתאמת הקובץ של תכנון העבודה למחלקת העיבוד, דבר שגזל זמן רב ומלחמה עיקשת במיקרוסופט.

אז מה היה בשבוע של 4 הימים?
תכנון ומחסנים:
ההתארגנות להשקת תהליך התפ"י נכנסה להילוך גבוה יותר. מחלקת התכנון הכינה עצמה למצב העתידי, הוכנו הוראות עבודה בהתאם לתהליך והשיטה העתידיים, עודכנו הקבצים המתאימים במערכות המידע, ונכון להיום מוכנים להשקה רשמית של השיטה החדשה מחר. עדיין לא בפריסה מלאה וללא אופק תכנוני מלא של 6 ימים, אבל לפחות שלושת הימים הראשונים מוכנים.
מחלקת עיבוד:
יש לי בעיה עם הצוות. אני מדריך בסבלנות, עוזר, מנחה ומשפר את השיטה של תוכנית העבודה המחלקתית, ובאופן קבוע הם מבלגנים אותה, משבשים לגמרי ומאבדים פוקוס.
נכון, זה מורכב, ומנהל המחלקה משמיע קולות של הבנה, רק אח"כ אני מגלה שהכל השתבש לו. אז שוב להסביר, לעזור ולשפר.
התחלתי במאמץ מרוכז מולם לייצב שגרת עבודה תקינה של תכנון מסודר וביצוע לפי התוכנית. נשמע פשוט, רק שיש קצרים בתקשורת, ומנהל המחלקה קובע דברים שסגנו נאלץ לשנות למול המציאות. לכן התחלתי להשקיע יותר זמן עם הסגן. בשלב זה נראים ניצוצות הבנה ויש סיבה לאופטימיות.
פעילויות S5:
ה-"בליץ" הרשמי הסתיים. התוצאות יפות וניכרים ההישגים. גם העובדים הזוטרים מגלים סימנים של הירתמות לתהליך.
כללי:
השבוע, כבכל 6 שבועות, התקיימה ישיבת עדכון מול המנהלים בדרגים הגבוהים בתאגיד. סקרנו את פעילותנו, ציינו דגשים והישגים מחודש קודם וקיבלנו שבחים.
הבעיה היא שבתקופה כזו, קשה להציג הצלחה מסחררת. גם להחזיק את הראש מעל המים זה הישג ראוי כשלעצמו. המנהלים מבינים את זה לגמרי, אבל עדיין דורשים הישגים "מובטחים", כאלה שתוכננו כשהמשק האמריקאי היה במצברוח אחר לגמרי וכמה תאגידים ענקיים עדיין נסחרו בבורסה. לא פשוט, אבל זה חלק מדינאמיקה טבעית בפרויקטים כאלה, ויש לכוון את הפעילות בהתאם לשינויים ולהגיב בהתאם.

זהו להפעם. דיווח נוסף, כרגיל, בסופ"ש הקרוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)