יום שישי, 31 באוקטובר 2008

סיכום פעילות – שבוע 44

השבוע ה-33 של הפרויקט (יותר הגיוני לספור שבועות בפרויקט).
כללי:
אחרי האופוריה של השבוע הקודם וההישג המרשים (והגבוה ביותר בתאגיד כולו, למפעלי תעשיה), חזרנו לשגרה. על הפרק – מאמצים לסגירת פערים בייצור והחזרת הדגש על המשך פעילות שיפור. להלן עיקרי הדברים:
מחלקת עיבוד:
גם השבוע הוקדש חלק גדול מהזמן להמשך התמיכה במחלקת העיבוד. שתי פעולות ממוקדות בוצעו – הדרכה נוספת לסגן המנהל בהכנסתו בסוד העניין של עבודה עם מערכת התכנון שפיתחתי עבורם. העניין הוא שהידע המוקדם שלו במחשבים נעצר בכפתור ההפעלה. דברים בסיסיים כמו פעולות עם הכפתור השמאלי של העכבר וה`אנטר` לא לגמרי נהירות לו. מאידך, הוא זוכר בע"פ את מאות המקט"ים של החלקים המיוצרים, את תהליכי הייצור שלהם, את ההתאמה של כל מכונה לכל חלק, את זמני הייצור של כל אחד וגם בזמן אמיתי – על מה עובדים ברגע נתון על כל מכונה ומה ממתין לעיבוד. מרשים ביותר.
לעומתו, המנהל מכיר טוב יותר את המחשב, קולט לא רע את עקרונות העבודה עם המערכת שפותחה, רק שאין לו מושג מה בדיוק קורה במחלקה, מה האילוצים והמגבלות, וגם מול המחשב הוא טועה יותר מדי. מתסכל.
ובכל זאת, תשומת לב ניהולית הביאה לשיפור נוסף בביצועים וניכרת התקדמות בסגירת הפערים בייצור.
תכנון ומחסנים:
עדיין יש עיכוב בהכנסת משפחת המוצרים החדשה לתהליך ה- P&F (Pull&Flow), גם בגלל האיחורים של מחלקת העיבוד וגם בגלל שהפוקוס הניהולי לא היה בעניין זה. זו חלק מהסיבה שקצב הירידה ברמות המלאי איטי מהמצופה, אך ובכ"ז עדיין עומדים ביעד המקורי.
פעילויות S5:
כצפוי, מחלקת העיבוד הפסיקה את הנוהג של שעה כל בוקר לטובת ה- S5. כל היתר בינתיים ממשיכים וההתקדמות ניכרת. ישנם גם סימנים מעודדים של התחברות יותר ויותר עובדים לתהליך, בהעלאת הצעות, בשיפורים ובגאווה מחלקתית.
כללי לסיום
ובכ"ז, למרות הצניחה בשווקים באמריקה והמצב הכלכלי העגום ביותר, ישנם סימנים שהחודש האחרון היה רווחי מעבר הצפוי. מעודד ביותר.
זהו להפעם. דיווח נוסף, כרגיל, בסופ"ש הקרוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)