יום שלישי, 1 בדצמבר 2009

תקציר חופשה

השבוע, כפי שכבר סיפרתי, היתה לצעירים חופשה מבי"ס. החג של יום חמישי גם די הגביל את האפשרויות להתקדם בעבודה, הן אצלי והן אצל האישה. אז הוחלט שבסיומו של הסופ"ש שהוקדש לחברים וש"ב, נצא לטיול ארוך צפונה.
היום הראשון, כלומר יום שני, עבר בנהיגה נינוחה של כ-600 ק"מ למחוז נאפה. המחוז היפהפה והכפרי הזה, מרכז בתחומו עשרות יקבי יין ציוריים, שטחי כרמים נרחבים, עצים אדומים בשלכת מרהיבה, כזו שטרם יצא לי לראות במקומות אחרים, ועוד כמה אטרקציות. אז בילינו במקום סה"כ שני לילות, ויום וחצי בכללי. על האיזור, כולל אוסף צילומים, כנראה ברשומה נפרדת (אם יהיה זמן ומרץ לכתיבה).
ביום השלישי יצאנו לנסיעה ארוכה שתוכננבה להסתיים בערב בסן פרנסיסקו. עברנו בעיירה היפה סונומה, שם גם נהנינו מקפה ומאפה נפלאים בטעם אירופי משובח. אח"כ המשכנו גרך עוד עיירה קטנה ויפה בשם פטלומה. משם, בדרך כפרית ומתפטלת, שעברה בין הרים ירוקים מנוקדים בפרות רועות בהנאה בשמש, ירדנו לחצי האי פויינט רייאס. על חצי האי נסענו, 30 ק"מ לכל כיוון, כדי להגיע למגדלור שבקצהו, נהנים בדרך מנוף משולב של חופי אוקיינוס וגבעות ירוקות. בהמשך עוד הספקנו להיכנס לביקור קצר ביער מוייר, ששם יש עצי רדווד גבוהים להדהים (הדומים לסיקוויה אך דקים מהם וגבוהים מהם). משם לסן פרנסיסקו היפהפיה (ועם על הרשמים מהיום הזה אולי אכתוב כבר בנפרד).
בבוקר, יום חג מתן תודה, גילינו את העיר ריקה ושליווה באופן מפתיע. אז נהנינו לטייל על הרציפים, להתענג על המראות והשמש המלטפת, ונהנים ממפגש ראשון עם חברה וותיקה מהבלוגיה ומפורום ספרים, אום נטע, שהגיעה עם בנותיה להנות גם מהעונג שביום השימשי והנעים הזה. בערב נסענו לביתה לארוחת חג בהרכב תלת משפחתי שכלל גם את דיאנה1, גם היא חברה ותיקה מהבלוגיה כאן ומפורום ספרים וקומונת ספרים, שהגיעה בנסיעה ארוכה מסיאטל הרחוקה, מלווה בבן הזוג ובשני הצאצאים המקסימים שלהם. יחד העברנו ערב מהנה בשיחות על ספרים, בלוגים, החיים באמריקה, ובכלל.
ביום המחרת המשכנו לטייל בעיר, בדאונטאון היפה והשוקק, ובצ`יינהטאון המפורסם. אחרי כמה שעות של טיול נינוח הקדירו השמיים והתחיל לרדת גשם מעצבן. אז החלטנו להקדים את החזרה הביתה בכמה שעות ויצאנו לנסיעה הארוכה חזרה.
סה"כ היה כיף גדול של טיול, אטרקציות, מפגש חברתי מהנה וטעם של עוד. אפילו שתיכננו לבלות בטיול הזה יומיים נוספים, שקוצרו בגלל מסיבת יומולדת לחבר יקר באיזור שלנו (היה כייפי כמצופה), אין תחושה של פיספוס. ובטוח שתהייה פעם נוספת.