יום שני, 15 באוקטובר 2012

עבודת צוות / The Power of We

 
כשראיתי את הנושא של ה- Blog Action Day, שעוסק ב-"כח שלנו", או באנגלית – The Power of We, לא חשבתי שיש לי הרבה מה לתרום בעניין. הדימוי הראשוני שלי התקשר למחאה החברתית, להפגנות, לתנועת האוהלים הארצית או זו העולמית. אז לא חשבתי לכתוב על זה, וממילא לא תכננתי לפרסם כלום היום, שתי רשומות ברצף ביומיים.
אבל תזזאטית העלתה רשומה שגרמה לי לחשוב אחרת. בעצם, אני עוסק ביומיום בעבודת צוות, והיא למעשה המשמעות, גם אם באופן שונה, לכותרת המוצעת. הרי מה שאני עושה זה ליצור צוותים בתוך ארגון שאיתן אנחנו תוקפים בעיה בסיעור מוחות משותף, מוצאים פתרונות, מחלקים משימות לצוות וחותרים ליישום מהיר ותכליתי של הפתרון.
מפתיע כמה מעט עבודת צוות אמיתית יש בארגונים, כמה התרבות לא מעודדת עבודה משותפת. רוב הכוחות הפנים ארגוניים הם כוחות מפלגים – חלוקת אחריות, מלחמות מעמדות, פוליטיקה פנימית, האשמות הדדיות והתחמקות מאחריות. כל אלה יכולים להשתנות משמעותית, ואכן כך קורה, כשיוצרים צוותים באופן נכון.
בפרוייקט הגדול הנוכחי יצרתי 5 צוותים (השישי בשלבי הקמה), של שיווק ופיתוח, שרשרת אספקה, תפעול ומכירות, וצוות נוסף לבקרה ומדדים. צוות HR לתמיכה בתרבות הארגונית החל לפעול כבר והתוצאות יפות. ופתאום אנשים נפגשים, משוחחים ופותרים יחד בעיות במקום לשלוח אימיילים ארוכים וחסרי תועלת בתפוצת נאטו.
אז כמו שכבר התחלתי לתאר, פתאום מסכימים על מטרות משותפות, מפתחים אמון, מגלים פתיחות לקשיים ומסייעים אחד לשני. אפילו לומדים להכיר אישית אחד את השני. פלא ממש! איך לא חשבו על זה קודם?
יחד בונים רשימת נושאים לטיפול, מייצרים רוח צוות שמבוססת על מפגשים פנים אל פנים והיכרות אישית, יוצרים הווי משותף וחוגגים יחד הצלחות. הרי כל הפתרונות שאני מיישם (ולחלקם כבר נחשפתם פה ברשומות הקודמות שבמדור המקצועי) אינם כאלה של תחכום טכנולוגי, לא כאלה של עומק חשיבה הנדסי, ולא מורכבים מדי. סה"כ הגיון בסיסי, Common Sense פשוט. כל הקסם הוא לקחת את הצוות ולכוון אותם בחשיבה שונה לכיוון חדש ואחר, והופ – הקסם קורה ופתרונות נפלאים צצים שמשפרים את הביצועים בעשרות אחוזים.
אז ברור שיש כח לביחד, רק צריך לדעת לרתום אותו נכון, לכוון אותו נכון, וליצור אווירה של שיתוף פעולה פורה ואפקטיבי. אפילו יריבים מקצועיים ומתיחויות ארגוניות ישנות נזנחות בצד לטובת אותו ביחד שמשפר לכולם את איכות החיים ואת הביצועים. זה המפתח לפעילות שלי, ואיכשהו לא קלטתי שהוא קשור לנושא של היום הזה (גם אם באופן שונה מעט ממה שחשבו המארגנים).
 

המשך שבוע מוצלח ומהנה לכולנו
ותחושת יחד חיובית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)