יום שני, 6 בדצמבר 2010

הדרך לקפיטול ריף - 2010

בנסיון לחזור לשגרה, אחזור לסדרת הרשמים המצולמים מהטיול לפארקים של יוטה. לא מבטיח שאח"כ לא  אחזור להתייחס לאירועים בארץ, אבל גם אני זקוק למנוחה מהכעס הרב והתסכול שחוויתי מכאן איתכם.
ובכן, בערב שלפני ישבתי במוטל והכנתי שיעורי בית להמשך הטיול. המון חומר כיוון אותי לטייל במה שנקרא "מדרגות אסקלנטה". זה כביש עפר של לפחות 30 ק"מ היורד מהיישוב הקטן לתוך הנוף המרתק וכולל כמה פינות חמד מבטיחות במיוחד. בבוקר השתדלנו לקום מוקדם יחסית, ואחרי התארגנות קצרה יצאנו, לא לפני שניצלנו את ההזדמנות לקפיצת התעדכנות במרכז המבקרים של היישוב. וטוב עשינו, כי בהמלצת הגברת הנכבדת ויתרנו על המדרגות האמורות כיוון שחלק מהדרך נחסם בגשמים, וחלקים אחרים נחרצו כך שלא היו עבירים להונדה שלנו.
אז במקום, היא סימנה לנו איזה מפל בדרך, וכביש צדדי שאמור להאריך (ולסבך קצת) את הדרך לשמורת הקפיטול ריף, אבל ממש המליצה, והשתכנעתי.
אחרי תדלוק יצאנו למסלול הנסיעה ההררי הזה, עוצרים פה ושם בנקודות צתפית, להתפעם מהנוף הנשקף ולצלם (גם אחד את השני, כמו התמונה הפותחת). אז זה מה שתפסנו לאורך הדרך מאסקלנטה ליישוב הקטן אף יותר – בולדר:
ומנקודת תצפית נוספת:
עצרנו באתר הזה של המפל הקטן והתארגנו לטיול רגלי קצר. צילמנו קצת, נהנינו מהאוויר הקריר ומהנוף והתחלנו ללכת. בהצצה בעלון שחולק גיליתי שהממסלול עד המפל ובחזרה אמור לקחת כ-6 שעות. אז התקפלנו חזרה, צילמנו עוד והמשכנו בנסיעה הנופית היפה. וזה מה שבכ"ז צילמנו בנקודת היציאה למסלול ובנחל:

בולדר, עיר ענקית. בערך 12 וחצי בתים, כמה אורוות, תייר וחצי ושלושה כלבים משוטטים היתה הנקודה ממנה יצאנו למסלול ההררי בהכוונת הגברת של מרכז המבקרים. הדרך התגלתה כמהממת ביופיה, עם צוקים מרשימים, נוף מרהיב, ונסיעה מהנה ומיוחדת, כי היינו לבד לגמרי על הכביש הצדדי הזה. וגם שם, כמובן, צילמנו לא מעט. אז להלן המבחר:
בהמשך הדרך (כ- 40 ק"מ) רואים שלט שמשמעו: "הנכם נכנסים לשמורת קפיטול ריף" הדרך הופכת לדרך עפר, ועל מה שהיה שם + תמונות – בהמשך.
אבל תמונות נוספות מהקטע הזה בטיול - כרגיל באלבום
ומפת הקטע - כאן

חג אורים שמח ומואר לכולכם
ותודה לכל המאחלים לבן הצלחה. בינתיים טירונות תותחנים..