יום שני, 20 בדצמבר 2010

תחנת ביניים – פרסקוט, והביתה

הדרך הביתה ארוכה מאוד. והיה ברור שצריך לישון בלילה איפשהו. אז היה לנו ברור שפרסקוט, העיר היפהפיה שבה בילינו לילה בערך לפני שנה, היא האופציה המועדפת. העיר היפה הזו מצאה חן בעינינו שנה שעברה, בכמה שעות בודדות בהן בילינו בה בלילה חורפי ומושלג, נהנים ממסעדה מקומית ומתרשמים מסגנונה המסורתי והמורשת שיש בה.
הגענו בערך ב-8:00 בערב של חג מתן תודה. כבר בכניסה נתקלנו שוב באופו עמק קטן וצבעוני המלא פסלי תאורה לכריסטמס. אז נכנסנו לטור המכוניות הזוחלות במסלול, מנסים להבין אם שודרגה במשהו התצוגה מהשנה הקודמת (כן, אם כי במעט יחסית). אז צילמנו בסיבוב כמה תמונות:
אח"כ עברנו בסופר מקומי, מהעסקים המעטים שנראו פתוחים בערב החג, לחדש את מלאי הנשנשת לאוטו ולחדר. ומשם למלון שבו התאכסנו בשנה שעברה, שם זכרו אותנו (לפי הרישום) ונתנו לנו תעריף מועדף של לקוחות חוזרים.
התארגנות קצרה בחדר, ויציאה לחפש משהו לאכול. אבל זה לא פשוט – הכל כמעט סגור בגלל ערב החג. כי מי שיכול נמצא בבית, חוגג עם המשפחה. משוטטים ועוברים ליד כמה חנויות רשת, סביבם מתגודדים אנשים. תפסנו, זה ערב ה- Black Friday, החנויות ייפתחו מוקדם במבצעי מכירות, והמטורפים האלה כבר מתכוננים לעוט על המציאות. בינתיים הם מסתופפים יחד בקור. אבל אין לנו מה לאכול, וזה מעצבן. בקזינו מקומי יש אפשרות לקנות משהו לאכול, סטנדרטי ולא רע. בפנים שלל דמויות שמצאו את עצמן לבד בחג, מחפשות לא להיות לבד, אז כמה מפלרטטים אחד עם השני. אחרים מרוכזים במכונות המזל, מקווים להפיג את בדידותם עם קולות המכונות. אני בורח החוצה מפאת העשן (אני רגיש לטבק), אבל כמה מנות טובות בכ"ז מגיעות עם הליידי, ואת ארוחת הערב (המבורגר וצ`יפס סתמיים) אנחנו אוכלים בחדר.
בבוקר, שמש חמימה מקבלת את פנינו. אז יורדים למרכז העיירה, לסיור באיזור העתיר והמעניין יותר. וגם מצלמים לא מעט. אז להלן עיקר הדיווחים:
סביב בית המשפט המחוזי - מרכז העיר
רישום נקודת בתולדות העיר לאורך השנים
 
חנות חפצים ממקורות אינדיאניים וממורשת המערב
 
בחנות המפעל של ביח"ר לנרות
כמה בתים יפים וצבעונים במקבץ אומנותי
 
מבית המושל לשעבר של אריזונה, שמשומר ומאורגן כמוזאון יפה, להנצחת פועלם של כמה מושלים ולקישור לתרבות שבט היוופארי שהיה באיזור (וצאצאיו עדיין, חלקם משמרים את מסורות העבר)
בקניון הקטן של פעם, ששימר את הסגנון מלפני 100 שנה, וברחוב סביבו
 
 לאחר כמה שעות של שוטטות במרכז העיר, יצאנו לדרך הארוכה (מאוד) הביתה, לאסוף את שישי מהחברים ולנוח היטב בסופ"ש נינוח ורגוע.

תמונות נוספות מהקטע הזה בטיול - כרגיל באלבום
ומפת היום - כאן
ועוד על העיר, מויקיפדיה -
פה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)