יום שישי, 31 בדצמבר 2010

2011 הנכנסת


המציאות בבלוגיה מזמנת מספר הזדמנויות לסיכומי שנה: בראש השנה העברי, בזה הלועזי הקרב ובא, ביומולדת ובבלוגולדת. בשנה שעברה סיכמתי עשור, ברשומה די מרגשת שהעיקרון שלה הוצע ע"י בצלאל. ומכיוון שאני די מנצל את המועדים האחרים, חשבתי לעשות סוג אחר של סיכום. רק ששוב בצלאל העלה רעיון יפה לשרביט שמפתה אותי להרים. ואם היססתי, אז קיבלתי עידוד מכמה חברים פה להרים בעצמי את השרביט, אז קבלו את גירסתי לעניין:
יש שהבלוג מעניק להם פורקן, יש שכותבים לשם הנאה, ויש שאוספים זכרונות דרך המקלדת. האם לדעתך עדיין תכתוב בעוד שנה?
עבורי הבלוג הוא ערוץ יצירתי מרכזי – לתיעוד חוויות החיים, לשיתוף בטיולים, חוויות קריאה, צילום, הגיגים וזכרונות. די ברור לי שהתמכרתי לעונג הזה שעיקרו הוא השיתוף הזה בתוצרי הכתיבה והצילום, וברור שאמשיך בכך גם בשנה הקרובה, וכנראה עוד הרבה יותר.
כל אחד כותב בבלוג שלו בקצב מסוים המתאים לו. בחן את קצת הכתיבה ופרסום הרשומות שלך עד כה. להערכתך, כמה רשומות תפרסם השנה?
הקצב שלי היה גבוה. גבוה מאוד. גבוה מדי! 210 רשומות בשנה זה באמת המון. ואם היה לי יותר זמן, ואם לא הייתי חושש לייגע או לייאש אתכם הקוראים, ייתכן והייתי מעלה עוד. אבל אני מניח שכל מי שנמצא כאן ויש לו בלוג, יודע שזה עניין תובעני, שדוקש הרבה שעות מול המחשב שבאות על חשבון החיים שבחוץ. אני מניח שאצטרך למצוא דרך לרסן את עצמי קצת יותר, לווסת ולהוריד קצב. אולי גם ישתנה קצת המינון של הנושאים, אבל על כך בהמשך הסיכום.
כמה מנויים יתווספו לך? ואולי... ייחסרו?
לכאורה, כנראה יתווספו. כבר היום יש לי סה"כ (כולל הרידר) 176 מנויים. אבל זה לא לגמרי מדוייק, כי אני כמעט בטוח שיש הרבה שרשומים עדיין כמנויים, רק שנטשו את התפוז, או את הדוא"ל הרשום. היו לי לא מעט קוראים שהפסיקו לבקר אצלי. רבים הפסיקו בכלל לתחזק את הבלוג שלהם. ויש לא מעט חברים כאלה, שנוכחותם היתה לי מאוד חשובה בתחילת ימי הבלוג וחסרים לי עכשיו. מצד שני, הכרתי רבים חדשים שנכנסו למעגל חברי בקהילה כאן, ואני מברך על כך, ועל הבמה הזו שמאפשרת את הכיף הזה. אז אני מניח שלא הרבה יתווספו, אלא יותר יתחלפו, עם כל הצער.
מה אנשים שמכירים אותך בחיים נחשפו לבלוג עד כה? האם אתה צופה שהמספר הזה ישתנה ויגדל בשנה הקרובה? למה?
אני כאן בדמותי האמיתית. וזה אומר שמשפחתי הקרובה והמורחבת מבקרת פה. גם חברים מבקרים פה (ולא פעם מבקרים אותי מחוץ למסרים). חוצמזה, לאחרונה התרחב מעגל הפעילות שלי בפייסבוק שדרכו חידשתי קשרים עם חברים מאוד ותיקים (זה כיף גדול), וחלקם מבקרים פה מידי פעם, אז אני מניח שהמגמה תתגבר.
האם יש נושאים שמעולם לא כתבת עליהם עד כה, ולדעתך תכתוב עליהם בשנה הקרובה? אילו הם?
בתור מי שחשוף כאן, אני נאלץ לגלות רגישות בנוגע לתכנים המועלים. כבר קרה שהורדתי רשומה שגרמה לאיזה מתיחות משפחתית (וסליחה למי שאולי זוכר, ושם לב שלא הגבתי). לא הייתי רוצה שזה יקרה שוב. ומעבר לכך, אני באמת כותב כמעט על הכל. אבל כתבתי פעם שהייתי שמח אם הייתי יכול לכתוב גם סיפורים בדיוניים. זה לא שחסרים לי סיפורים מהחיים לכתוב עליהם, אבל נראה לי מאתגר להמריא קצת על כנפי הדמיון. אולי..
לפעמים קורה שעורכי התוכן של תפוז מקדמים רשומות לעמוד הבלוגיה הראשי או לשער תפוז. אולי זה אפילו קרה בבלוג שלך. האם אתה חושב שזה יקרה שוב?
זכיתי כמה פעמים לקידום (15 פעמים, מתוכם 4 תמונות נבחרות). ברוב המקרים יכולתי לנחש שרשומה כלשהי מתאימה לעמוד התפוז. היו כמה שהצטערתי שלא קודמו, כי היו לדעתי חשובות מספיק כדי לזכות לחשיפה מוגברת. אני מקווה לזכות שוב בכבוד הזה. זו דרך נהדרת להגיע לקהלים חדשים, גם אם לפעמים זה חד פעמי. מקווה לשוב ולזכות בכבוד הנדיר של קידום בנוגע לתמונה נבחרת. אני לא מחזיק מעצמי צלם רציני, אפילו שאני לא פעם משתדל. לכן זו התרגשות מיוחדת כשזה קורה.
בינתיים גם לא זכיתי לכתוב (או לצלם) רבי מכר אמיתיים. אנשים מדווחים פה כל רשומות של אלפים רבים של צפיות. נראה שאם לא אצלם איזה סקופ הוליוודי של כריסטינה אגילרה בטופלס בחוף הים של מאליבו (כי לזה דווקא יש לכאורה סיכוי),  או משהו בקנה מידה הזה, הרי שלא אתקרב למספרים הללו. אז אתנחם בלשבור את השיא שעומד על כ-1600 (ומניתוח הכניסות, זה לא בהכרח מהסיבות הנכונות).
בזמן שאתה עונה על השאלות הללו, מה המספר שמחווה מונה הכניסות בתחתית הבלוג שלך? ומה המספר שלדעתך יתנוסס שם בעוד שנה בדיוק?
כרגע (בזמן הכתיבה) 190580. לפני שנה בדיוק היה המספר 85695. כלומר נוספו כ-105000. אבל אני מניח שלא מעט מאלה נוספו בחסות באגים שונים של התפוז. הממוצע של התקופה האחרונה עומד על כ-230 ביום שמשמעותו כ- 84000 בשנה. ויש לי הרגשה שגם זה ירד אם אכן אצליח לרסן את עצמי ולכתוב כאן פחות.

איחולי לכל החברים פה, הרבה הנאה בחברותה היצירתית והאיכותית שלנו, הרבה סיפוק וחדוות עשייה. ותקווה שחברים ותיקים ימצאו את האיזון הנכון ולא ינטשו. חבל לשרוף מהר מדי את כל הדלק היצירתי (יחד עם הקרדיט המשפחתי) ולהשאר מרוקן.
וחוץ מזה, שנה אזרחית טובה ומוצלחת בכל יתר ההיבטים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)