יום שלישי, 7 בדצמבר 2010

בשמורת הקפיטול ריף - 2010

לולא אותה נציגה במרכז המבקרים של אסקלנטה, עליה סיפרתי ברשומה הקודמת שבנושא, לא היינו כנראה מבקרים בפארק הזה ומדלגים הלאה לפארקים הבאים. היא זו שכיוונה אותנו לדרך הצדדית היפהפיה שבה נכנסנו לפארק מהאמצע, בדרך שוממת. והפארק הזה בהחלט היה ההפתעה הגדולה של הטיול. כי נראה שמכל הפארקים הוא הפחות נחשב ופחות ידוע, ולכן גם פחות מטוייל. וזה בפירוש הפסד לכל מי שמוותר על המקום.
אבל לפני שאתאר את הביקור שלנו שם, חשוב לציין בהדגשה – כל מי שנכנס לפארק הזה ראוי שיצטייד במזון, במים, בציוד חירום ובדלק. כי המרחבים העצומים הללו שוממים למדי, ורק מלחשוב על הסכנה שבהיתקעות בהם בגלל איזו תקלה, כבר מתעוררת חלחלה..
ובכן, בנקודה מסויימת בראש גבעה, בקצה הדרך שעליה סיפרתי ברשומה הקודמת, מול הנוף המהמם, הופכת הדרך לדרך עפר, שלט מודיע שמפה והלאה זו השמורה של הקפיטול ריף, ואפילו הרקע במפה של ג`יפי הופך לירוק.
ומכאן, דרך עפר מהממת ביופיה של פיתולים, צוקים ונוף יפהפה לאורך של כ-60 ק"מ. אין מה לספר הרבה, רק לשתף בכמה תמונות:
 
כיוון שלא שבענו מהיופי הזה של הנוף, החלטנו להתעכב עוד קצת בפארק הזה. אחרי ביקור זריז במרכז המבקרים המושקע (כמו כל מרכזי המבקרים), יצאנו למסלול יפהפה של נסיעה באיזור הטיולים היותר מטוייל. גם שם לא נרשמה צפיפות מיוחדת, ולהלן אוסף תמונות מהקטע המצוקי היפהפה הזה, שחלק מהקירות המצולמים מגיעים לגובה של כ-350 מ` של קיר אדום. להלן הרשמים:
בסוף הדרך, נכנסנו לנסיעה בקטע מהמם קצר ומפותל של דרך עפר נוספת, בינות לצוקים – כ-10 דקות של התפתלויות יפהפיות. אז להלן רשמים מצולמים, וקטע וידאו שצילמתי מהנסיעה, להמחשה דינמית יותר מהמראות הנשקפים מהחלון הקדמי:
מכאן יצאנו לקטע נסיעה לא ארוך (נניח כשעתיים) לכיוון העיירונת Green River. שם אכלנו ארוחת ערב, ובילינו את הלילה. שם גם למדתי שעיקר פרנסתה של העיירה כיום הוא על תיירות (כמונו). בעבר היה שם גם מכרה אורניום שתרם לא מעט לכלכלת המקום. המכרה מיצה את עצמו וננטש, והעיירה חזרה למימדיה הצנועים יותר, כשבנוף נראים לא מעט עסקים נטושים. שם לא צילמנו הרבה, רק כמה תמונות מחלון המסעדה המשקיף על הנהר:
מהדרך
מהערב בעיירה
המשך החוויות – בהמשך
ותמונות נוספות מהקטע הזה בטיול - כרגיל
באלבום
ומפת היום - כאן
ועוד על הפארק, מויקיפדיה - פה

בתקווה לימים טובים

יתר הרשומות בסדרה:
קדימון – לעורר לכם חשק לקור
טיול – פתיח כללי
סכר הובר – רשמי ביקור
הדרך  והביקור ב-Zion National Park
דרך ההרים המושלגת לברייס ולילה באסקלנטה
מאסקלנטה לנופים של Capitol Reef

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)