יום שישי, 24 בדצמבר 2010

ביגלה

התמונה מהרשת, להמחשה
לא יודע מתי יצא לכם לנסוע באוטובוס, אבל אני מניח שהתהליך מוכר לכם: עולים לאוטובוס וסורקים זריז את היושבים. אם יש ספסל פנוי בוחרים בו כמובן, ומתיישבים לרוב קרוב לחלון. אם האוטובוס מלא למדי, סורקים בזריזות את כל המושבים הפנויים, לבחור את המועמד הראוי ביותר להתיישב לידו, כך שיהיה הכי פחות צפוף ואולי גם נחמד לפטפט קצת (ואולי יותר).
בתקופת השירות הצבאי, כמו חיילים רבים גם לי יצא לנסוע לא מעט באוטובוסים. באחת מהנסיעות עליתי והתמזל מזלי למצוא אוטובוס ריק למדי. אז כמובן שהתמקמתי באחד הספסלים הריקים ועברתי לנמנום אופייני או משהו בלתי חשוב מעין זה. רק שהמצב הנחמד לא ארך זמן רב מדי, והאוטובוס הלך והתמלא. באחת התחנות עלתה אישה, שלשם הנימוס אכנה אותה "עבת גוף", אוחזת כמה תיקים ושקיות. גם היא עשתה את תהליך הסריקה האמור, ובאופן די הגיוני עבורה בחרה לשבת ליד החייל הצנום והצעיר. תרגילי הסחה לא עובדים בסיטואציה הזו. היא נדחקה למושב שליידי, מאכלסת כאחד וחצי מושבים רשמיים וגולשת למעבר עם יתרת גופה, מותירה לי בקושי חצי כיסא כשהיא דוחסת אותי בגופה הגדול והרך לכיוון דופן האוטובוס.
מכיוון שנינוחות כבר לא היתה לי, ניסיתי קצת לחשוב על האישה. תהיתי איך הגיעה למימדים הללו. ובכן, עברו פחות משתי דקות, והתחלתי לקבל הבהרה לתהיותיי. האישה רשרשה בשפעת שקיותיה, דולה משם שקית ביגלה (עגולים במלח) ונשנשה מהם להנאתה. כעבור כמה דקות של נשנוש כאלה, מאסה בהם, סגרה את השקית בקוויצ`ווץ` הפתח ותחבה אותה חזרה לתיק. עוד כמה דקות עוברות, והיא חסרת מנוחה. אז שלפה מהתיק (שוב רשרוש ונבירה) שקית אחרת, עם ביגלה אחרים (שמיניות עם שומשום), ועם אלה נהנתה עוד כמה ק"מ. אבל גם בהם מאסה ושוב סגרה. ושוב התהליך חזר על עצמו (ביגלה מקלונים דקים).
נראה שקיבלתי איזו תשובה לתהיות ההן. אבל לא מזמן הבנתי שאולי שגיתי אז בפרשנות בנוגע לאותה אישה. יצא שטיילנו עם חברים בסביבה. האישה התלוננה על בחילות, ואז אשתי שלי, הליידי D סיפרה לה שגם חברה אחרת היתה סובלת בעבר מבעיה דומה. וההיא גילתה, כך שחה אשתי, שנשנוש של משהו יבש מקל על תחושת הבחילה. ובאמת, גם אצלינו בבית היינו נוהגים לצאת תמיד עם שקית ביגלה באוטו, להקל על הבחילה וכאב הראש של הילדה, אם התלוננה. רק שאני לא קלטתי ולא קישרתי.
אז לידיעתכם, אם אתם בסובלים מבחילות בנסיעות, הדרך לסייע להפגת התחושה הוא בנשנוש משהו יבש, בכמויות קטנות – נניח ביגלה או קורנפלקס. לא ניסית בעצמי (מנשנש תדיר, בשביל הכיף), אבל נראה שזה עובד. אבל אם במקרה אתם גם סובלים מתופעת הלוואי השכיחה ותופחים במימדים, אנא התחשבו בחיילים המסכנים ומצאו חלופות סבירות יותר לתחבורה.

רק בריאות לכולנו
ואיחולים לסוף שבוע טוב ושבת שלום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)