יום שישי, 26 בפברואר 2010

השגחה עליונה משופרת

לפני כשנה סיפרתי לכם בהתרגשות על נפלאותיה של ג'יפי, נציגת ההשגחה העליונה הפרטית שלנו עלי אדמות. זו שמכוונת את צעדינו, עוזרת לנו למצוא את מבוקשנו, מתקנת בסבלנות את טעויותינו ומכוונת אותנו לדרכים טובות בדרך ליעד המבוקש.
ובכן, לאחר שרכשנו מכונית חדשה, נדרשנו לצייד גם אותה בנציגה ארצית של ההשגחה העליונה מהסוג האמור. התמזל מזלינו ולחבר שלנו היה על המדף בחדרו קופסה חדשה של GPS דומה שלא היה לו צורך בו (יש מכוניות שבאות עם המערכת מותקנת כבר Build In), אז באדיבותו נידב לי אותה וחסך לי את החיפוש והרכישה.
ובכן, מלבד מסך רחב יותר, ולמרות שהתקן ההצמדה לשימשה שלה פגום מעט כי הכלב שלהם לעס אותו קצת, יש לה כמה יתרונות משמעותיים, שגרמו לי להתלהבות רבה, ועליהם אני ממש שמח לדווח כאן.
היתרון הראשון הינה מערכת Blue Tooth שמדברת בשמחה עם הטלפון הנייד. זה מהווה עבורי דיבורית נוחה וזמינה, וגם ממשק טלפוני נוח, כי קל לתפעל את הטלפון דרך מסך המגע של המכשיר, כולל כל הפונקציות. נחמד גם לחפש איזה עסק, נניח מלון, ופשוט להתקשר מהמכשיר ישירות עפ"י המספר שמופיע.
אבל השיפור המשמעותי הוא בתחום אחר לגמרי, שלצערי אני חווה אותו יום יום, ארבע פעמים בשבוע, שעה וחצי לכל כיוון – פקקי התנועה. המכשיר מתעדכן On Line במצב התנועה בכביש. אז לא רק שהוא מציג לי את תמונת התנועה העדכנית, הוא מחשב כל הזמן את שעת ההגעה המשוערת. אבל יותר מכל, הקסם הוא שהוא בוחן כל הזמן את הכבישים ומשנה את נתיב הנסיעה המתוכנן כך שזמן ההגעה יהיה מינימלי.
זה אומר שבמקרים רבים הוא מעלה אותי על נתיב חלופי, מכוון אותי לכבישים צדדיים ומאפשר לי לתמרן במצב הבעייתי בצורה המיטבית. לא עוד אי הוודאות המתסכלת של תקיעה בתנועה באי-ודאות. ורגשית, כך הסתבר לי, זה הופך את הסיוט לקצת יותר נוח. לפחות מרגישים בעניינים.
מעניין איזה עוד שיפורים בנושא יש בצנרת הפיתוח, אבל מה שיש כבר היום פשוט מדהים כל פעם מחדש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)