יום שישי, 22 במאי 2009

אולפני יוניברסל

ישנו אתר תיירות מוכר וידוע בהוליווד – אולפני יוניברסל. יש במקום מגוון אטרקציות מלהיב לכל חובב סרטים, וגם למי שרק קצת.
אולמות תצוגה להקרנות סרטים בפורמט מיוחד (D3, D4, IMAX וכיו"ב), רכבות הרים מיוחדות, סיורים באתרי הסרטה של סרטים מוכרים ושלל אטרקציות מלהיבות.
לנו לקח כמעט שנה לגייס כוחות ולקום מוקדם, כפי שהמליצו כל הממליצים, ולהגיע. אפילו שזה היה בהרכב חסר, כי הבן לא הצליח לקום בבוקר.
הסיור התחיל בצפייה בקטע מיוחד של שרק בארבעה מימדים – שלושה עם עדשות פולרואידיות, ותוספות מהכיסא שמלטף אותך, מזרים עליך אויר קר, מתיז עליך מים וכד`. מאד נחמד J
אח"כ נכנסנו לביתן של סרטי אימה, עם שלל פעלולים במבוך מלא אימה, כשמתוך הצללים מגיחים אליך בובות מאיימות ודמויות מפחידות (משוחקות ע"י שחקנים חיים). התרגשות אמיתית לדור הצעיר, ותחושה אמיתית של בעתה.
המשכנו בסיור מעניין באוטובוס בין האולפנים הגדולים שבשטח התחתון, צופים בהדגמות פעלולים ובקטעי הסרטים שצולמו בהם, רואים מנהרות רכבת תחתית מתמוטטות עלינו, שיטפונות מים שוצפים לידינו, הכריש ממלתעות מתיז עלינו, ושלל חוויות מהעולם הקולנועי שמשעשע לראות היכן נוצרו (שלא בטבע השוצף והאמיתי). יפה לראות שבזמן הסיור המקום שוקק פעילות אמיתית – זירות הקרנה נבנות, תפאורות משונעות, ובכלל – יש הרגשה שכל רגע יצוץ איזה כוכב מוכר מאחד הקרוונים. האישה שאיתי זיהתה בקלות תפאורות לסרטים ותוכניות שראתה. חביב מאד.
אח"כ נכנסנו להקרנת סרטון מוטרף ב-IMAX, על בסיס הסימפסונים, ורכבות מפחידות שונות, ושלל תצוגות מסקרנות מההיסטוריה של הקולנוע. בהמשך, סדרה של הדגמות על איך יוצרים אפקטים שונים בסרטים.
את היום קינחנו בעוד סרט תלת מימד על בסיס במחסל 2 (זה עם הצורות המיוחדות של מעין מתכת נוזלית), כשעל הבמה שולבו אפקטים חיים הכוללים שחקנים המשתלבים בעלילת הסרט. סה"כ יום כייפי ביותר, כשהמיתון מסייע לחוויה בדמותם של תורים קצרים למדי.
ורשמים מצולמים – להנאתכם:
מראה כללי של נוף הוואלי, כולל סט חדש בבניה
תצוגה מכוניות שכיכבו בסרטים. בתמונה - המכונית מפארק היורה
תצוגת מתקן הדמייה רובוטי לפיצוץ מכוניות
סצינה מפסיכו שמשוחקת לייב לקהל הצופים
זירת התרסקות מטוב נוסעים על שכונת מגורים
פיאצה איטלקית "אותנטית"
מגוון בתים טיפוסיים לסדרות וסרטים שונים. זכור לי "עקרות בית משועממות" ובטח הרבה אחרים
תפאורה ייחודית וחד פעמית לסרט שלא ראיתי (מכירים?)
מבט כללי מלמעלה לפני הירידה בגרמי המדרגות הנעות הענקיים לכיוון שאר האטרקציות
ממתחם פארק היורה והרכבת הרטובה
ועוד קצת מבט כללי מ"רחובות" המתחם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)