יום שישי, 22 במאי 2009

כשהאדמה רועדת

קליפורניה ידועה ברעשי האדמה שבשטחה. כבר חוויתי כאן לא מעט רעידות. לרוב הן קצרות ולא מאד מורגשות, וסה"כ לא נורא מתרגשים מהן.
לפני כמה חודשים חוויתי אחת יותר חזקה כשהייתי המפעל עליו סיפרתי. בתוך המפעל היה מין מגדל משרדים שהחל להתנדנד. הנדנוד היה חזק למדי, אבל לרגע לא חשתי שזה מפחיד. זה היה מין נדנוד איטי מצד לצד. הסתבר שהמוקד היה כ-6 ק"מ מהמפעל. הסיבה שבגללה לא ממש התרגשתי הייתה שאופיין הרעידה היה מסוג מתגלגל, משהו דומה לגלים ארוכים, שאינו מחולל טלטלה חזקה.
ביום ראשון בערב, כשהגשתי לשוטר בנמל התעופה את תעודת הזהות וכרטיס העלייה למטוס, נשמע פתאום רעש דומה לפיצוץ חזק, שהרעיד את כל החלונות הזכוכית המרובים בקירות ובגג של הטרמינל. המחשבה הראשונית שעברה לי בראש הייתה פיצוץ. זה מה ששנים של חיים בארץ מטביעים בעולם המושגים. אח"כ חשבתי על בום אל-קולי, או על התרסקות מטוס. ובקיצור – מחשבות קטסטרופליות.
במבט קצר נראה היה שהשוטר שמולי די אדיש, וחוץ מקולות מקריים לא נרשמה התרגשות מיוחדת. לשאלתי, ענה השוטר באדישות "רעידת אדמה".
היום הצצתי באינטרנט וראיתי שהמוקד היה בסה"כ כ-2 ק"מ מהמקום שהייתי ובעומק של 15 ק"מ. כלומר – כמעט מתחתיי, מאד קרוב! לכן, למרות העצמה הלא כ"כ כגבוהה – בסה"כ 4.7 בסולם ריכטר, הוא הורגשה מאד קרוב ויחסית חזק. לראשונה גם הבנתי למה התופעה נקרית "רעש אדמה". זה באמת מפיק רעש. חזק למדי.
מזל שלא היה יותר חזק, ומזל שלא היו נפגעים. זה באמת היה לא נעים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)