יום שישי, 24 בספטמבר 2010

שנה עם הרידר

לפני שנה בדיוק התחלתי להשתמש בגוגל רידר (Google Reader). היה לי אז ברור שמבול המסרים על הודעות חדשות, מתערבב לי עם הודעות על תגובות לרשומות, ועל תגובות שלי. וכשהגעתי כבר לכמעט 1000 מסרים שלא נקראו זה בפירוש איים להטביע.
גם תכננתי את היציאה לתקופת צינון, שקראתי לה אז – גמילה. כי היה לי גם ברור שאני צריך להוכיח לעצמי (ולליידי) שאני לא מכור, או לפחות מכור אבל בשליטה. אז נתקלתי לראשונה באיזכורים על RSS ועל הגוגל רידר. ובעידודו של תושב חוץ, הקמתי לעצמי פרופיל והתחלתי לקבל את ההודעות על הרשומות של המנויים שלי, וראיתי כי טוב.
הרבה יותר קל לעקוב אחר פעילויות בפורומים, בבלוגים, לקרוא יותר ובקלות, ולנהל נכון את כל המנויים הרבים (מדי) שלי. ואכן, לאט לאט צימצמתי את הפער במסרים עד להעלמת כל רשימת ההמתנה שם.
ומאז, גדל מספר המנויים שלי ל- 216. זה המון! אמנם לא כולם פעילים, אבל הגודש הזה גרם לי לא פעם, בעקבות העדרות של כמה ימים מהרשת, להיצף מטורף, שבימיו הרעים שוב הגיע עד 800 ויותר. אבל עם הרידר קל לרפרף, להתעדכן בקלילות, לדלג בלי לדלג ולצמצם פערים באופן סביר. גם למיין לקטיגוריות קל יותר, וכך ניתן לרפרף ביתר קלות על נושאים חשובים פחות.
15,747 – זה מספר הרשומות שקראתי, עפ"י הרידר, מאז שהוגדר החשבון. אפילו אם קראתי בפועל רק כרבע (כי חלק רפרפתי, או קראתי את התקציר בלבד) עדיין זה המון(!) בכל קנה מידה. זה יכול להסביר את התחושה שאני קורא הרבה (ומגיב ברוב הרשומות שאני קורא, אז למעשה נכנס פעמיים) ולכן אולי קורא פחות ספרים. הרבה פחות, אם לומר את האמת. וזה חלק מהדברים שאני צריך להשלים עימם, או למצוא דרך נכונה יותר לנהל לעצמי את הפנאי.
ועניין נוסף – בעבר הייתי פעיל למדי בפורום ספרים. כיום כמעט שלא, ורק מקבל משם עדכונים על רשומות, ולרוב מסתפק בתקציר שלהן. אבל היו בעבר שתי קומונות ספרים שהייתי פעיל בהן לא מעט. הבעיה היא שהן קומונות סגורות, ולכן לא ניתן להירשם אליהן לעכדונים דרך הרידר. אז בלי כוונה, מצאתי את עצמי נכנס לשם פחות ופחות, עד כדי היעלמות כמעט מוחלטת, לצערי. כי לא רציתי להפסיק את פעילותי בהן, אבל מכיוון שאין עדכונים, וסדר העדיפויות הוא קודם לבדוק את העדכונים, אז יוצא שאני מפספס שם לגמרי. חבל, אבל אולי עוד אמצא פתרון לעניין.

ברכות לשבת נעימה ומוצלחת, ומועדים לשמחה לכולם

ועוד על הרידר – בסרטון הדרכה מצויין של תושב חוץ. מוזמנים לקרוא ולהתנסות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)