יום שישי, 1 בנובמבר 2013

קצרים 10-13

בסיכום החודשי של ספטמבר איחלתי לעצמי שאוקטובר יהיה לא פחות טוב. לא שיערתי כמה דברים מפתיעים צפויים לי לחודש הזה, כמה אקשן, כמה חוויות. חודש ששבר שיאים לא מעטים.

מכיוון שעל רוב השיאים האלה אכתוב במסודר, אז אזכיר את האירועים המרכזיים: השחרור של אביב וההגעה חזרה אלינו לקליפורניה; בילוי עם חברים בפסטיבל סקוטי; נסיעה לטנסי לשלושה ימים לצרכי עבודה; ביקור של אדם חברי אצלנו ויציאה לצילומים יחד; וכמובן – הביקור הקצר (מדי) בישראל, שלחלק מהחוויות הנהדרות אתם הייתם שתפים (ובגדול!!!). ומכיוון שממילא כתבתי או אכתוב על החוויות הגדולות באופן מסודר, הנה טיזר ויזואלי למיטב:


וכרגיל, אלקט לרשומה כאן את הפרורים היותר קטנים, וגם כאלה היו.

זריחה
כדי לא להיתקע בתנועה, אני משתדל לצאת מוקדם. ובימים אלה של סתיו, בהם הזריחה מתאחרת, אני זוכה לא פעם לצפות בה בדרך. ובאחת הבקרים המראה היה מרהיב במיוחד, אז לא התאפקתי ושלפתי את המצלמה תוך כדי נסיעה. זה מה שנראה שם:

לחם
כרגיל, כשנגמר הלחם אני מכין עוד שניים – אחד לצריכה מיידית ואחד להקפאה ולצריכה מאוחרת יותר לסנדביצ'ים של הבוקר. וגם הפעם הכנתי בדרך הרגילה – אני מוציא מיני קמחים, זרעונים ומגוון תוצרים רלוונטיים ומאלתר משהו לפי החשק. הפעם החשק כיוון ללחם של שיבולת שועל. הנה המתכון באופן מקוצר:
מרכיבים: 1/3 כוס שמן, כף מלח, 3 כפות פשתה טחונה, רבע כפית פלפל שחור, 2 כוסות קמח מלא, 4 כוסות קמח לבן, 2 כוסות שיבולת שועל טחונה דק, 2 כפות מולאסה, שתי כפות סוכר חום, כף שמרים, 4 כוסות מים.

הכנה: מבשלים את שיבולת השועל עם 3 כוסות מים והסוכר החום, ואחרי כמה דקות בישול נותנים לעמוד להתקררות (יוצא די קשה, כיציקת בטון), מכניס ללישה עם שאר המרכיבים באופן שכבר תיארתי לא פעם. מעמידים לתפיחה, לשים וחותכים, מגלגלים בפתיתי שיבולת שועל (גדולים יותר), מכניסים לתבניות וחורצים חריצים. לאחר תפיחה אופים בטמפ' גבוהה של כ-220, עם קוביות קרח בתחתית, ואחרי 10 דקות מורידים ל-190 להמשך אפיה לעוד 40 דקות. יצא מצויין, והנה התמונות:


חוות נקיק האלונים
לחברים שהכרנו יש בית על ההרים היפים בסביבה. Oak Creek Ranch שמו. כבר מזמן כתבתי שבילנו אצלם את המסיבה של השנה החדשה, ורציתי לכתוב עליהם עוד כמה פעמים, על המקום היפה שלהם, על אומנותה של הגברת – פסלת נהדרת. אבל זה לא יצא לנו עדיין. הם מלאים באנרגיה ומרץ מרשימים, ואת החווה הפכו לגן ארועים יפהפה לחתונות וכד'. החודש הם ארגנו מין יריד מקומי אליו הזמינו נותני שרותים לחתונות, וכמובן גם מתעניינים. אשתי עם שותפתה בעסקי השוקולד בילו שם את היום בלהציג את עיסוקם, ואני התפניתי להרים כוסית יין תוצרת המקום, יחד עם דורון. אז לו מוקדש הקטע הזה, וכמה תמונות מהמקום המקסים:


דלעות
ערב הלואין זה היום. אבל הגעתי אחרי 7:00 הביתה, הרוג מעייפות עם שאריות ייעפת, ואחרי יותר משעתיים בפקקים. אז ויתרנו על יציאה. אבל העונה והחד מתקשרים לדלעות, וכאלה יש לנו בבית לאחרונה לא מעט. אז מכינים מרקים, מאפים ושלל דברים טעימים. והכי מפתיעה זו הירוקה הפחוסה (אמצעית בתמונה השניה) שנקראת דלעת ערמונים. כי באופן מפתיע יש לה טעם של ערמונים. ממש! זה בדיוק כמו לאכול גוש ענק של ערמונים רכים, בלי הקליפה המעצבנת שלרוב נשארת קצת דבוקה:


תפוז
כשהגעתי נערב הביתה חיכתה לי על השולחן חבילה עטופה שהגיעה בדואר.מהפרטים עליה הבנתי שזה מהתפוז. משונה, לא זכרתי שנתתי למישהו את הכתובת, ולא הבנתי על מה ולמה. אז פתחתי, ובפנים מצאתי שי חביב – שעון קיר ללהרכבה עצמית, ומנורת קריאה/כתיבה למחשב. אבל בפנים התגלתה לי הסיבה – ממוסגרת הגיעה התעודה המרגשת בה זכיתי מהממסד התפוזי לאות הוקרה. אז שוב – תודה!


ושישי גם..

החודש הזה היה חיובי באופן חריג, עם לא מעט ארועים משמעותיים שיכולים בקלות לפרנס שנה שלמה. אני מניח שזה הקרוב יהיה רגוע יותר, ואולי טוב שכך. רק שיהיה חיובי. ושוב תודה לכל מי שהפך את החודש הזה לטוב אפילו יותר, בחיבוקים וחיוכים של כיף.

איחולים לחודש נובמבר טוב גם לכם

ולהתראות שוב בביקור הבא


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)