יום ראשון, 17 בנובמבר 2013

פסטיבל סקוטי

לפני כמעט שנה יצא לי לשוחח עם אריאל על מיני ספורט משונים וחביבים. כשהזכרנו את הספורט המשונה של השלכת עמודי חשמל גיגלנו עליו וגילינו שזה ספורט סקוטי, ושיש אירוע שנתי כזה לא רחוק מהבית שלנו – פסטיבל סקוטי. היינו צריכים לזכור את זה עד אוקטובר (עוד אירוע באוקטובר), אבל זה הגיע, כצפוי.

לא ממש ידענו למה לצפות, אז ארזנו את עצמנו ואת שניים מילדיו, וכיוונו לונטורה – כ-30 דקות נסיעה. נכנסנו למתחם המוכר (מאירועים אחרים) והרושם הכללי היה שממשרגוע שם. ובעיקר- אין פעילות מסחרית מוחצנת שבה מנסים למכור לך כל מיני דברים כל הזמן. מה שכן ראינו זה גברים בחצאיות. הנה, ככה זה נראה שם לאורך השדירה:


לאורך השדירה יש רצף של אוהלי בד, כשכל אחד מהם מוקדש לשבט סקוטי אחר – Clan. מפה במקום מלמדת אותי עם מקורם של בני השבטים בסקוטלנד העתיקה, ורשימה של אחד השבטים מבהירה לי שיש שמות משפחה אופייניים לכל שבט. לא מפתיע, אבל מעניין. הנה כמה תמונות רלוונטיות:


בכמה מהאוהלים האלה אנחנו מתעכבים. באחד אני מתנסה בחלום ישן לנגן בנבל. לא שיוצא מזה משהו מעניין במיוחד, אבל הצליל הענוג בכ"ז מציף אותי. אז צילמתי את המדריכה והחברה של אריאל:

באוהל אחר קיבלנו הסבר היסטורי מקיף על המלחמות הרבות שהחברה נלחמו שם אחד בשני. היסטוריה לוחמנית של ממש, כששוד וגזל בין השבטים היה ממש מקובל. ראינו שם חרב ענקית, וקיבלנו הסבר על תפקידה הקרבי ומדוע אנה חדה (להמעיד סוסים, אבל לא לפצוע אותם). ולצורך ההדגמה הוא קרא לחבר מאוהל אחר, ענק סקוטי אמיתי, שהדגים בידיו העצומות מה עושים עם החרב. אז צילמנו – את המדריך והענק:

איש חביב בביגוד מסורתי התקשה להסביר לי למה חצאיות התפתחו בסביבה קרה, ומה התפקיד של הגרביים העבות והארנק – המותנית הקדומה. אז הוא שלח אותי לחבר שלו, שסיפר שמוצא הקילט הוא בשמיכת שכמיה שהם התעטפו בה. רק שבכניסה לבית לא ניתן היה להסיר כי מלמטה לא היה כלום, אז חייט זר הציע להפריד בין השכמיה לחצאית. ככה זה נשאר, עם הכלום מלמטה (לפי הסיפורים) והגרביים לכיסוי הברכיים החשופות ולאכסון סכין קטן שעיקר תפקידו לאכילה. והארנק – לשמש כארנק. הסיפור בויקיפדיה דומה מספיק.. אז גם אותם צילמתי – החביב והמסביר הדוגמן (ועוד שניים יפים אחרים שהיו שם):

בינתיים התקדמנו לאורך השדרה המרכזית כי בסופה היתה רחבת תחרויות הספורט, עם העמודי חשמל ועוד כמה ענפי ספורט שאת טיבם לא הכרנו. חששתי שהעיקר כבר מאחורנו, כי התחרויות התנהלו גם ביומיים הקודמים. אז קצת מיהרתי, להצליח לראות משהו בכ"ז. אבל על זה ועוד, כבר ברשומה הבאה.

שבוע מוצלח ומהנה לכולנו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)