יום שישי, 23 במרץ 2012

בטיחות בעבודה

 
ברשימת נושאי הכתיבה שלי יש סיפור שמחכה כבר הרבה מאד זמן, מתוך תקווה לשלב אותו בסדרת החוויות מהביקור בתאילנד שהמשכה מתמהמה. אבל כמה הערות ותמיהות שעלו אצל כמה מכם בתגובות לרשומה על חוטי החשמל המבולגנים, בהתייחסות לתאונות אפשריות, מזמינות אותי לקדם את הסיפור הזה.
ובכן, באותו הטיול לתאילנד, השבוע השלישי והאחרון של חלקי בבילוי היה מכוון לסוג של נופש חופי נעים ונינוח באי הדרומי קו-סאמוי. התמקמנו במלון צנוע שצמוד לחוף, וזה מה שהיה חשוב לנו. המלון הקטן היה בתנופת בניה, וחלק ממנו היה בשיפוץ/הרחבה, אבל זה לא הפריע.
בבוקר שלמחרת הגעתנו, ניגשתי למשרד הקבלה לסדר משהו. איתי בחדר היו לא מעט אנשים, כשלפתע  נשמע מין בום ואיתו נפסק החשמל. ישר חשבתי על איזו תקלה בשנאי, או משהו כזה, אבל לא עשיתי בעצם כלום.
עוברות כמה שניות, ומהחצר נשמעות זעקותיה של אישה בשפה המקומית. היה ברור שקרה משהו גם בלי הבין את השפה, אז יצאנו מהמשרד לראות מה קורה. על משטח הבטון שכב פצוע בחור מקומי כשהברך מדממת ופצע מכוער במצחו.
מחשבות ראשונות לסיוע מיידי נדחו, כי מיד איתי הגיעו לשם שניים מוכשרים ממני – חובש ישראלי ואחות אנגליה (כמדומני). הם עצרו אותו מלנסות לקום, קצת התווכחו מה נכון ומה לא, דרשו מהמקומיים להזמין לו אמבולנס ונראה היה שהם שולטים במצב.
אבל קשה להיות רגוע ולהמשיך בשגרת היום הבליינית מיד אחרי אירוע שכזה, כשהפצוע עדיין שוכב על הרצפה. אז ניסיתי להבין מה בדיוק קרה לו. ובכן, הבחור עבד על הפיגומים של השיפוץ בקומה השניה. מסיבה לא ברורה (בשלב ההוא) הוא נפל ממנו למטה ונפגע. במבט ראשוני מלמטה לא יכולתי ממש לראות מה העניין, אז עליתי לקומה השניה שבשיפוץ והצצתי על הפיגום מלמעלה.
מה שראיתי שם החריד אותי ממש. משטח ההליכה של הפיגום הרעוע, בסה"כ שתי קורות עץ, לא נתמך כמקובל על חלק אחר בפיגום ליצור מבנה יציב לעבודה. במקום זה הם חסכו במאמץ והניחו את אותן קורות עץ על השנאי. למי שלא יודע, השנאי מוזן ממתח גבוה ודואג להוריד את המתח ל-220V המקובלים בשקעים. השנאי עצמו גם הוא היה ג הוא ממוקם באופן אווילי למדי ובלתי בטיחותי בעליל, קרוב מדי לדקל קוקוס.
ובכן, מה שכנראה קרה זה שהבחור המסכן והטיפש עד מאוד, התרוצץ יחף על הפיגומים הרעועים בגשם העדין שירד. כנראה שקורת משטח העבודה נגעה בחוט החשמל שעל השנאי וגרמה לקצר שממנו התחשמל הבחור ולכן נפל.
אם היה נופל אחרת, יכול היה להתחשמל למוות באופן די מיידי, ומזלו שנפל על משטח הבטון ולא אחרת. ואני, המום למדי מהעובדות שהתגלו שלפתי את המצלמה והנצחתי קצת מהאיוולת:
ההתקהלות סביב הפצוע כשמשמאל נראה עמוד החשמל
 
הפיגום והשנאי
 
הפיגום הרעוע הנשען על השנאי
 

בינתיים, למטה על המשטח התווכחו החובש והאחות מה בדיוק ראוי לעשות עד שיגיע האמבולנס, דואגים שלא להזיז את הפגוע, כי שניהם ידעו שאם חלילה הוא נפגע בגב אסור להזיזו. אבת למקומיים היו רעיונות אחרים – למה להזמין אמבולנס יקר? הם הביאו רכב כלשהו, פתחו את הדלת האחורית ופחות או יותר דחפו את המסכן מאחור ופינו אותו.
נראה שהם מתייחסים בהרבה פחות רצינות שם לבטיחות ולסכנות בטיפול שגוי. עצוב להיווכח צדדים האלה.

אז למי שהעיר אז, ברשומה על הכבלים, שהמצב מאוד לא בטיחותי ובטח יש תאונות, זה הסיפור אליו התכוונתי בתגובות. והלוואי והשתפר להם משהו מאז, כי בכ"ז חלפו כבר כ-8 שנים.

סוף שבוע בטוח לכולכם, חברים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)