יום שלישי, 27 באפריל 2010

טיפ קטן לבלוגרים

אני מניח שרובכם כאן, כבר למדתם את הלקח הכואב כשעבדתם על רשומה בעורך הישן, החדש ישן והחדש חדש. העליתם טקסט, עיצבתם, הכנסתם קישורים, שתלתם תמונות, הגדרתם תגיום ומדור נכון. ואז, כשסיימתם, רגע לפני הפירסום לחצתם על שמירה ו-יוק. מחכים, ומחכים לחלונית הקטנה שתקפוץ ותודיע ש-"רשומתכם נשמרה בהצלחה". אבל לא קורה כלום. היא פשוט לא נשמרת.
ובכן, בזמן שערכתם, עיצבתם וכל שאר העניינים, התפוז זרק אתכם החוצה. באותו רגע של שמירה אתם בעצם בסטטוס של Logged out מהאתר. מה שנכון וצריך הוא להיכנס מחדש, אבל המחיר הכבד והמתסכל הוא אובדן כל העידכונים שעשיתם לרשומה.
ובכן, סופסוף גיליתי את הפתרון לעניין הזה, ואני שמח לחלוק איתכם אותו כאן, בשלבים.
  • טיפ ראשון - לצמצם את העריכה והכתיבה בתוך העורך. אני מניח שרובכם כותבים את הטקסט במעבד תמלילים כמו WORD, אבל אם לא, זה הזמן להתחיל. ואם אתם רוצים להכניס קישורים בגוף הרשומה, עדיף לעשות זאת מתוך ה-WORD באמצעות האייקון של הכנסת היפר-קישור. זה יעבור היטב לרשומה כשהטקסט יועתר ויודבק בעורך של התפוז.
  • עבדו בתגיות או בחלונות נפרדים. כשמסך הניהול המתסכל שלכם מתגלה כתקוע (כפי שתואר), עברו למסך אחר של תיבת המסרים, לחצו על "החלפת משתמש" (בסרגל בחלק העליון), והיכנסו לעצמכם מחדש לחשבון עם שם המשתמש והסיסמה הנוכחיים. זה אמור לעבור חלק ולהחזיר אתכם למצב של Logged In.
  • חזרו למסך העריכה, ולחצו על האייקון שבפינה הימנית עליונה של הסרגל של העורך החדש, זה שנראה כמו דף נייר ולידו כתוב מקור. מאד מקווה שזה העורך בו הייתם, כי בעורך הישן זה לא יעבוד. העורך יציג לכם את הרשומה בקוד של HTML, שזה כולל את כל השינויים והתוספות שהכנסתם וסירבו להישמר. לחצו על CTRL-A כדי לסמן את כל הטקסט בחלון, ואז על CTRL-C, שמעתיק את הכל לזיכרון ה-Clipboard. עכשיו הכל שמור לכם, לחצו והיכנסו מחדש לעורך, או לעריכת הרשומה מחדש (אם הספקתם לשמור אותה קודם), היכנסו שנית לתצוגת מקור, והדביקו מחדש את כל קוד ה-HTML ע"י הקשת CTRL-V בתוך שטח העריכה.
  • שימרו מחדש, והיכנסו לתצוגה מקדימה לוודא שהעדכונים נקלטו. עד שלא ראיתם שהכל שב למקומו, אל תלחצו שוב על ה- CTRL-C, כי זה יחליף את תכולת ה-Clipboard ויקשה על השיחזור (אם בכלל יתאפשר).
וממש במקרה, כשאני כבר מתכנן את הרשומה הזו, העלה בצלאל בבלוג הבית רשומה שפותחת פרוייקט חדש של ריכוז טיפים ועצות לבלוגרים. אז יש לי העונג להוסיף את תרומתי הצנועה הזו.
 
שיהיה בהצלחה ובהנאה לכולנו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)