יום רביעי, 7 באפריל 2010

מריחואנה רפואית

ביום שישי האחרון העליתי רשומה הנוגעת לדיון הציבורי הנסוב בקליפורניה בנוגע לאישור השימוש במריחואנה לצרכי הנאה ופנאי. העליתי נקודות בעד, נקודות נגד, ואת דעתי האישית שתומכת במהלך מהסיבות של זכות הפרט על חייו.
התגובות הראשונות הראו שיש לא מעט מטענים רגשיים בנושא, הרבה חוסר ידע והרבה דיעות קדומות המסתמכות על שנים של תעמולה. בהמשך, כשהרשומה זכתה להיות מקודמת בדף הראשי של התפוז, העניין התחיל להיות סוער, וקצת איבד שליטה.
בין יתר העניינים, הדיון התרחב להיבט שונה, הנוגע לשימוש במריחואנה לצרכים רפואיים. ומסתבר שפה יש קצת יותר סובלנות כלפי החומר, אבל בגדול ישנן עוד הרבה סטיגמות הקשורות אליו, ועוד הרבה מטענים רגשיים שהופכים את הדיון לטעון רגשית הרבה יותר מדי, ולהרבה פחות ענייני.
הדיון שהתפתח סביב המריחואנה הרפואית, העלה אצלי כמה זכרונות מלפני פחות משנה בנוגע לרובן ידידי. בשלבי דעיכתו המתמשכת ורוויית הסבל ממחלת הסרטן, העלינו בפניו את האפשרות לבקש להיעזר במריחואנה, להקלת סבלו ולשיפור התיאבון. תגובתו המיידית היתה שלילית – כי לא הומלץ ע"י הרופאים, כי זה רע, כי הוא לא "כזה", וכן הלאה טיעונים. כשהסבל היה כבר קשה מנשוא, הוא הסכים, אבל התהליך הארוך לא הצליח לארגן לו את החומר במהירות המקווה. ניסיתי להפעיל כמה קשרים בארץ, שישיגו לו את החומר בדרכים עוקפות, שידועות ללא מעטים, אבל לצערינו לא הספקנו. הוא אושפז, ודעך במשך שבוע עד שכבר לא היה למי להועיל. הוא לא הספיק לא להתמכר ולא לא-להתמכר.
בין התגובות שקיבלתי, היתה אחת של דקה לארבעים (תודה, יקרה). היא שלחה לי קישור לסרט ארוך של אברי גלעד, בו הוא בוחן את הנושא, מראיין רופאים, חולים ועוד לא מעט אנשים הקשורים לעניין. אז חשבתי שלא נכון שרק אני אצפה בו. כי מכל התגובות, ברור לי שיש לא מעטים כאן שיפיקו תועלת מהסרט, בהטלת ספק ראוייה במערך הרפואי הקיים, במניעי חברות התרופות ובכל גישתם לסם הזה, שחוץ ממצברוח טוב יש לו גם יכולות ריפוי מרשימות, כך מסתבר.
הסרט ארוך, ומשובץ פרסומות מעיקות. רק נראה שכדי לצרוך כזה סרט אין ברירה אלא לשלם מס של כמה שניות לאלילי הפרסום. אז עשו עם עצמכם חסד, וצפו בסרט הארוך כולו. אני מניח שיש סיכוי שתלמדו על הנושא כמה עובדות חדשות ומעניינות שלא הכרתם.
למשל:
  • שהמריחואנה מעלימה תופעות לוואי שליליות של טיפולים כימותיראפיים
  • שהיא עוזרת למגוון עצום של מחלות
  • שהיא ממש מרפאה ולא רק מסייעת לסימפטומים
  • שעישון מפחית דכאונות, חרדות והיבטים רגשיים רעים של מגוון חוליים
  • שכשמעשנים, גם מי שלא הצליח לישון ישן היטב.
אז אנא, בבקשה:
 סרטון פלאש
כולי תקווה שלא נזדקק למידע החשוב הזה, אבל אם חלילה מי מאיתנו או מיקירינו יזדקק, שנדע מה שראוי לדעת.
ואם אתם מעוניינים, יש עוד הרבה סרטונים ביו-טיוב בנושא המרתק. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)