יום רביעי, 21 באפריל 2010

תמונות

עם ההתלהבות המתגברת שלי מצילום, הבלוג שלי הולך ומתמלא בצילומים. הם הופכים למרכיב לא מבוטל בלא מעט מהרשומות שלי פה. ואפילו זכיתי לקבל כבר שני בולי "תמונה נבחרת" שזו מחמאה ענקית לחובב כמוני.
לא פעם קיבלתי רשמים שהתמונות גדולות מדי/קטנות מדי, הערות שמבהירות שחבל שאי אפשר להגדיל, וכיו"ב. גם נשאלתי לא פעם (למרבה ההנאה) איך אני מעלה תמונות לכאן, כך שהן יוצאות כפי שהינן.
אז המטרה ברשומה הזו היא להסביר את הדרך שבה אני מעלה תמונות (בד"כ), ובנוסף להיוועץ בכם בסקר קצר מה דעתכם לגבי התוצאה המועדפת, כפי שהיא מתקבלת במסכים אחרים ובמחשבים אחרים.
אז בחרתי תמונה נחמדה (שאח"כ זכתה בתואר מכובד), מהמבחר הצבעוני האחרון, ואני מעלה אותה בכמה חלופות:
1. בשיטה הישנה, ברוחב 690 מוקטן מראש בשימוש בתוכנת VSO Image Resizer:
 
וההסבר על השיטה:
  • מעתיק את הצילומים לספריה שונה, ייעודית
  • מקטין אותם כאמור לגודל הרצוי: האופקיות -  690  (או פחות), האורכיות - 560 (בערך, והמידה הקטנה נקבעת לבד)
  • פותח אלבום חדש באלבומים שלי (נכנסים לתפוז אנשים ושם לתמונות, וזו הלשונית השלישית), ומעלה לשם את התמונות (משתמש באקספלורר)
  • מעלה את הרשומה מהוורד לתפוז (שוב באקספלורר), אחרי שהשארתי בה מקומות לשתילת התמונות
  • עכשיו עובד במקביל בשני חלונות או טאבים:
  • עובר לעורך החדש, מציב את הסמן במקומות שאני רוצה להכניס את התמונה
  • לוחץ על האייקון של הכנסת תמונה, שפותח חלון נוסף לעניין
  • בחלון האלבום, לוחץ על התמונה שנפתחת גדול יותר, ומעתיק עם המקש הימני את מיקום הקישור, שזה הכתובת של התמונה עצמה
  • חוזר לחלון הכנסת התמונה, מדביק את הכתובת בשורת הכנסת ה-URL
  • מגדיר עובי מסגרת (5, או 7, או כל אחד אחר; בעורך החדש לא ניתן לבחור צבע מסגרת אחר מלבד שחור)
  • מגדיר מרווח אנכי של 3 (ככה אני מעדיף)
  • לוחץ על הכנס, והתמונה נשתלת במקום
2. בקישור לתמונה מוקטנת (אבל פחות), כשבתצוגה מופיעה הקטנה בתוכנה של תפוז, ואפשרות להגדיל בהקשה (ואף לחיצה על F11 להגדלה נוספת):
וההסבר על השיטה - כמו בשיטה המתוארת למעלה, מלבד:
  • מקטין אותם כאמור לגודל הרצוי המוגדל: נאמר האופקיות -  1200  (או פחות), האורכיות - 800 (בערך, והמידה הקטנה נקבעת לבד)
  • אחרי הדבקת הקישור, מגדיר בגודל התמונה – 690 לרוחב לתמונה במנח אופקי או 550 למידת האורך לתמונה במנח אורכי. את המידה השניה משאיר פתוח. אפשר כמובן פחות.
  • אחרי הגדרת העובי, לוחץ על לשונית הקישור ומדביק שוב את כתובת התמונה שהעתקתי מהאלבום
  • לוחץ על הכנס, והתמונה נשתלת במקום. 
 3. כנ"ל עם קישור, אבל בתמונות מוקטנות יותר, לשיפור יכולת העלאת הרשומה:


אנא ענו על הסקר, בדבר התצוגה המועדפת, ואשמח להתחשב בדעתכם בהמשך. ובנוסף, אני לא זיהיתי הבדלים באיכות הדחיסה בין החלופות, אז אשמח לדעת אם אתם מבחינים. ואם יש לכם שיטה אחרת, או משהו להציע בעניין, אל תהססו. תודה, ויום נעים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)