יום שלישי, 4 במאי 2010

מכוניות בריברסייד (עתיקות ממש) - מאי 2010

זה שהאמריקאים בכלל, והקליפורנים בפרט, אוהבים מכוניות זה לגמרי ידוע. לכולכם גם ידוע שגם לי יש חיבה אישית לנושא. אז ברור שבפסטיבל המכוניות השנתי הענק הזה צילמתי בהגזמה ונהניתי מכל רגע. נחמד היה לראות איך אשתי, שלרוב לא מאד מתחברת לעניין, מתלהבת ונהנית מכל השואו המדהים.
עכשיו נותר לי לשבור קצת את הראש ולנסות לראות איך אני מכניס את כל החוויה לרשומה (או כמה) באופן סביר ובלתי מעיק. נראה לי שהפתרון הנכון הוא לתת רקע כללי, ואת שלל הרשמים והתמונות לחלק לנושאים. אז זה מה שאנסה לעשות כאן. מי שנהנה, מוזמן להקליק על התמונות ולבחון את הפרטים בעיון. מי שלא, מוזמן לדלג הלאה עד לחזרה לשיגרת הרשומות הרגילה. מבטיח לא להיעלב.
קצת רקע על האירוע לא יזיק. ובכן, כל שנה בעיר ריברסייד סוגרים בסופ"ש את רחובות הדאון-טאון היפה לטובת הפנינג ענק של מכוניות עתיקות. ההפנינג מושך אלפי בעלי כלי רכב, שזה תחביבם והם כולם מתרכזים מכל רחבי האיזור. בד"כ, הפעילות השגרתית של אותם חובבים היא בהתכנסויות מקומיות שמושכות כמה עשרות חברה. אבל בהפנינג הזה מגיעים כ-1500 חובבים עם כלי רכבם המושקעים לתפארת.
המארגנים מחלקים את החניות שבצד הדרך בין המשתתפים מתוך רצון לקרב יחד בעלי רכב דומים או ממשפחות דומות. החברה עצמם תופסים עמדות לצד יצירותיהם, מחליפים רשמים ופרטים, שמחים לשתף את המבקרים במידע ולחלוק את התלהבותם.
ברחובות עצמם מסומן מסלול טבעתי, שלאורכו נוסעות המכוניות לשם הרושם והכיף המשותף. מדי כמה זמן, לפי החשק של בעל הרכב, הוא מוציא את רכבו הנוצץ מהחניה ומצטרף למעגל הנוסעים לסיבוב או שניים של תצוגה ורושם וחוזר לעמדתו. כך יוצא שכל הזמן יש תנועה של מכוניות מרהיבות שכאלה סביב. הרעש, כצפוי, לא מבוטל, כי לחלק מהחברה מותקנים מנועים מפלצתיים שאיתן הם נהנים להרעיש (או לחרוק צמיגים ברעש ולבלום אחרי מטר).
מפתיע לראות שהאירוע אינו מקבל אופי מסחרי מוגזם. כלומר יש בהחלט כאלה שהתחביב הזה הוא גם מקור פרנסתם – משפצים מקצועיים, מאבזרים, יצרני קיטים, סוחרים וכאלה, רק שנוכחותם לא מובלטת מדי, וממילא כאן הם חלק מנוף החובבים. מס` הדוכנים הייעודיים בהחלט קטן ביותר.
ומכיוון שעיקר הרושם הוא במראות, אז להלן סדרה ראשונה מהן, שמתמקדת במכוניות עתיקות משופצות. על המשאיות, האופנועים, הקיטים המיוחדים והמשוגעים – ברשומות ההמשך. אז להלן, מתמונות המקום (אחרי דילול לא מבוטל):
מהעתיקות יותר:
 

ויתר הרשומות בנושא:






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)