יום רביעי, 12 במאי 2010

פחות ירוק

בסופ"ש הזה לא נסענו לפעילות מרוחקת, לא התרכזנו בנסיעות מיוחדות. האישה אמנם נסעה להקפיץ את הבת עם כמה חברות לדיסנילנד ונשארה לבלות באיזור את היום עם חברים, אבל זה לא מחשב לבילוי מסעיר במיוחד. אני ביליתי בלנוח, לקרוא, לשתף כאן בחוויות מהשבוע הקודם ולבהות ב-NBA בטלוויזיה.
הבוקר של יום ראשון התחיל עם פרוייקט מאיים של טיפול בניירת שהצטברה. אני שונא את זה, אבל למען השקט הנפשי ושלום בית, גם את זה צריך לפעמים לעבור.
אחר הצהריים, כשנגמר הפרוייקט הבירוקרטי, וגם המשחק בטלביזיה (בוסטון גברו על קליבלנד), הבנתי שכדאי שאצא לחלץ קצת עצמות. לקחתי את הכלבה ואת המצלמה ויצאתי לבחון מקרו מה השתנה בחודש האחרות בגבעות האיזור (שאחריהן עקבתי וסיפרתי פה לא מעט).
להלן הממצאים העיקריים:
הנוף – אם רק לפני חודש הצבע השולט היה סוג של ירוק מתבהר, הרי שהיום המצב שונה. משטחי העשב הירוק הפכו חומים, צובעים בגוון חום את הגבעות.
הצמחיה – הירוק שהפך לחום, נכוסה בלא מעט צמחי חרדל, שפה הם גדלים למימדי ענק (עד כ-2.5 מ`). הם אלה שישאירו את הגזעים היבשים והחומים שלהם לפאר את הנוף בקיץ.
העצים – האלונים העבותים שהיו חומים מפאת השלכת, והראו סימני הנצה לפני חודש, קיבלו מראה רענן של עלווה ירוקה וטרייה, והם נראים נהדר.
הפריחה – חילופי משמרות נצפו. הפרחים של לפני חודש התחלפו ברובם בגירסאות עונתיות. ועדיין, איזה כיף לראות כ"כ הרבה מיני פרחים. ומצחיק להיזכר שדאגתי שמא אין מספיק כאלה פה.
ועכשיו להוכחות:
מראה הנוף הכללי:
 
העצים מקרוב:
שלל פריחה - כולל מיני חרדל, חלמיות (חובזה), משהו דומה לחטמית זיפנית צהובה וגמדית, ברקנים ועוד פרחים יפים מהמגוון המקומי:
ושישי צוהלת בהנאה:
 
הצריף הקטן בערבה, במראה עדכני בנוף הצהבהב יותר:
 
ולמי שתהה מה קורה לשזיפים בחצר – הם מתפתחים, אבל עדיין מאד קטנים. אולי לא יצמחו הרבה יותר. טעמם חמוץ למדי, אבל כמעט אכיל. ככה הם נראים, כולל בעל עניין שהגיע לבדוק את המצב, והוציא את שישי מדעתה:

המשך שבוע נהדר לכולם
ומי שרוצה עוד, יש כמובן באלבום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)