יום שישי, 14 במאי 2010

הוליווד בסכנה

בזמן שאתם מתקשקשים בחדשות על ברק, ביבי וליבני או השכנים הנחמדים נסראללה, אחמדיניג`אד ואחרים, הדרמות האמיתיות מתרחשות במקום רחוק אחר, דווקא כאן באיזור הרחוק והזניח שבו אני גר.
אבל לשם הסדר הטוב, אתחיל בהתחלת הסיפור, אי-שם רחוק במאה הקודמת, אחרי שהוקם השלט הגדול של הוליווד בשנת 1923, זה שכיום רוב העולם מכיר כסמל העירוני של עיר הסרטים.
ובכן, הרכס שעליו מוקם השלט, נמכר בזמנו להווארד יוז העשיר, עליו הוא תכנן להקים בית מפואר למושא אהבתו, הכוכבת הגדולה של אותם ימים ג`ינג`ר רוג`רס. רק שהעניינים לא ממש הצליחו לו. היא סירבה להצעה (גם לעשירים לא תמיד מצליח ברומנטיקה). השטח נשאר ללא נגיעה, הוא הלך לעולם שכולו טוב (ככה אומרים), וגם כוכבה של הגברת דעך עד שכבה.
בשנת 2002 עברה הגבעה לידיהם של קבוצת משקיעים משיקגו. הם התכוונו לפתח את הגבעה, שזה אומר גילוח השטח, סלילה ובניה. רק שאז החלו תנועות מחאה, שניסו לגייס סכום ראוי לקנות מהקבוצה את הגבעה.
תהליך ארוך של משא ומתן, שכלל גיוס ראשוני של 6 מיליון, ודרישה מצידם של הקבוצה של 22 מיליון. איכשהו, התקבע הסכום בסוף על 12.5 מיליון, ונקבע דד-ליין, שאם לא יגוייס הכסף לקניית השטח מהמשקיעים עד תחילת אפריל השנה.
קמפיין ההצלה של הגבעה תפס תאוצה. המושל שוורצנגר דלה מהקופה הציבורית המרוקנת 3 מיליון, טום הנקס ושפילברג התגייסו ושלו מכיסיהם העמוקים כמה מיליונים, הציבור סער, ורגע האמת הגיע. אבל עדיין היו חסרים. מנהלי קרן ההצלה ביקשו דחייה, שאמורה היתה להסתיים סופית ב-1 במאי.
המתח היה בשיאו, והימים נקפו, והסכום החסר לא גוייס. הוליווד סערה והקמפיין תפס לא מעט כותרות בתקשורת המקומית כאן. רגע האמת התקרב במהירות, וכלולם היו במתח ולחץ. אז הגיע נער השעשועים, הפלייבוי העולמי המזדקן יו הפנר, וכמו ב-1978 שאז השתתף במימון השיפוץ של השלט, שלח שוב את ידו לכיסיו העמוקים ודלה משם את 990,000 הדולרים החסרים.
כך, בפרשיה שהגיעה לסופה בסגנון הוליוודי, ניצל הסמל הידוע של העיר ברגע האחרון ממש, ולא נפל טרף לשיני הקידמה היזמית, והשטח יצורף למתחם הגדול של פארק גריפית'. ובא להוליווד גואל!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)