יום ראשון, 9 במאי 2010

פארק ג`ושוע

אחרי הביקור בעיר ריברסייד היפה, ובהפנינג המכוניות המרנין בה, המשכנו לכיוון מזרח. קפצנו לעיר סן-ברנרדיניו, תמוך כוונה להעביר בה בנעימים את הערב ואת הלילה. רק שהעיר נראתה שוממה למדי ולא מעניינת בשעה ההיא. די מפתיע לעיר הבירה של המחוז, שלפי בניירת שברשותנו יש בה איזור מעניין דווקא.
אז המשכנו לעיר סמוכה אחרת - רדלנדס (Redlands) שנראתה חביבה בהרבה משיכולנו לצפות. אז עשינו כמה סיבובים ונרשמנו למלון קטן וחביב, שבו העברנו את הלילה (אחסוך מכם תיאורי חוויות לא מעניינים של שוטטות בערב, סתם לשם ההתרשמות).
למחרת קמנו לא מאוחר, נישנשנו משהו, ויצאנו לכיוון הפארק הלאומי ג`ושוע, הסמוך לעיר המדברית המפורסמת Palm Springs. העמק למטה נראה היה מאובק למדי, אבל על ההר למעלה, בכניסה העליונה לפארק, האוויר היה צלול, קריר מעט, ונעים.
במרכז המבקרים שבכניסה קיבלתי מפה שעליה מסומנים המסלולים השונים, עליה סימנה לי במדגיש כחול המדריכה המקומית את האטרקציות ומסלולי הטיול המועדפים למבקרים חד יומיים כמונו.
אז לפני שאביא את הרשמים המצולמים מהמקום, תיאור בקצרה: עשינו שלושה מסלולי הליכה קצרים וגיחה לקצה הרכס למבט יפהפה על העיר המפורסמת למטה וההרים המושלגים מולה. ולהלן מקבץ צילומים ממה שקלטנו.
צילומי נוף סלעי ועצי יהושוע מוזרים סביב:
מראות הנוף לעבר השבר של סאן אנדריאס והעיר המעורפלת פאלם ספרינגס שלמרגלות ההרים המושלגים
צילומי פריחה יפהפיה בנוף המדברי (ועוד כמה שונות):

כפי שראיתם, ישנן פינות קמפינג יפהפיות במרכזים המורשים. אז חשבנו שאולי פעם נעביר שם לילה מדברי ונקדיש למקום קצת יותר מכמה שעות.
אח"כ, כשהרעב קירקר, עצרנו בדרך חזרה לארוחה מענגת ומפתיעה באיכותה במסעדה תאילנדית מקומית, שהזכירה את העינוגים הקולינאריים מהטיולים בתאילנד. את המנה הראשונה לא הצלחתי לצלם, אבל זו היתה השניה:

בחזרה צילמתי לא מעט את המחזה המרהיב של טורבינות הרוח שבעמק, שמפיקות אנרגיה נקיה מהרוחות החזקות הנושבות שם:

ומשם חזרנו הביתה, לנוח כמה שעות מסופ"ש אינטנסיבי, ולהעלות רשמים לכאן בהגזמה גדולה מהרגיל.