יום רביעי, 6 בינואר 2010

גבעת בית המשפט של סדונה

שטף התמונות המוגזם בעליל, וגודש הרשומות שאני לא מתאפק מלהעלות, הוא רק כי המקום המהמם הזה ששמו סדונה נכנס לי מתחת לעור. השילוב המדהים של שלג, נוף מדברי, שמים צלולים וקרירות מענגת הוא מתכון לרוממות רוח עילאית עבורי. ולא רק עבורי, כי לא סתם הוא קיבל מעמד מיוחד בקרב חובבי הרוחניות והטבע, כפי שכבר סיפרתי.
ובכן, בבוקר השני הבינו הנשים שכדי להפיק את המיטב מהעיר כדאי לספוג מהאנרגיה שלה לא רק דרך השינה. אז קמנו מוקדם יחסית, ויצאנו לאחר טעימות בוקר קלות והכנת סנדביצ`ים לדרך, החוצה לעיר השקטה. העיר היתה שקטה במיוחד, כי זה היה חג המולד, ומי שלא חש בדחף עז לטייל פשוט לא יצא.
על המפה שאותה נתן לי הנציג הקשיש בלשכת התיירות, היה עיגול גדול סביב שמו של מסלול משובח בדרום העיר: Courthouse Butte Loop, שזה בעברית המסלול המקיף את גבעת בית המשפט. אז לפי המפה הגענו, חנינו, צילמנו את המפה המפורטת (כדי להציץ מהמצלמה בדרך אם נזדקק, וגם כדי להיזכר ולשתף פה), וככה זה נראה:
זה מסלול שמקיף שתי גבעות אבן אדומה שבולטות בנוף. אז יצאנו, ועשינו את המסלול הלא קצר, כשלמולנו מתנשאות שתי הגבעות המרשימות, ומעלינו שמים בוהקים בכחול עמוק במיוחד שהצילומים מתקשים לשחזר, ואנחנו התקשינו להאמין אז הסרנו את משקפי השמש רק כדי לוודא שזה הצבע. אז קבלו צרור תמונות ארוך (מדי, כרגיל) של השתיים, מכל הזוויות שלאורך הדרך והיום:

באמצע חצינו נחל שיש בו זרימה זניחה אבל עם משטח הסלע החלק זה יפה, ראינו שלוגיות, ושלוליות שקפאו במעטה קרח דמוי זכוכית:

עוד היה יפה לראות בין שלל הצמחים גם קקטוסים בהסוואה, שקיבלו את צבע הקרקע, ועוד מיני צמחים ועצים יפים:

בערך בשסוף השליש השני של המסלול היתה גבעת סלע אדומה ובולטת, ואנשים טיפסו אליה להנות מהנוף ואווירת המקום. אז כמובן שטיפסנו – הבת ואני למעלה, ובהחלט היה שווה, כי משם נשקף יפה נוף הסביבה:

בסיום נסענו לעוד תחנה, ותחנה קצרה בדרך, אבל גם ככה הגזמתי קצת פה, אז זה כבר יגיע בנפרד..