יום שלישי, 4 באוגוסט 2009

רובן זמיר ז"ל – רשומת פרידה

הרשומה הזו ממאנת להיכתב. כבר כמה ימים טובים היא פתוחה על המסך, וקשה לי לבחור את המילים המתאימות, הסגנון, והתוכן.
כי כבר כתבתי כאן מעין סקירה קצרה של חברותנו. כבר עדכנתי לאורך התקופה על מצבו ההולך ומחמיר. הפניתי לבלוג שפתח, שכ"כ שמחתי בו בשבילו. וכן, בזעזוע ועילגות של הלם סיפרתי כאן על מותו.
והכאב ממאן לשכוך, ממאן להיעלם. נראה שהמרחק מקהה את יכולת ההכרה בסופיות. הרי לא ראיתי אותו בשלבי חייו האחרונים והקשים, לא השתתפתי בהלוויה ולא נפגשתי לחיבוק מנחם עם המשפחה. וטלפונים עדיין מוגבלים בעניין. אז אצלי בראש הוא רובן הגדול, השמן (כל היה מתקן כל פעם שאמרתי לו "אתה גדול" הוא תיקן "אני סתם שמן") המחייך תמיד, הנדיב, האנרגטי והמקסים שחי לי כל כך בזיכרונות הרבים של הרבה ביחד.
ואוכל להאריך ולספר על השפעתו עלי: בלעודד אותי ליהנות יותר, בלפרגן לעצמי יותר, בלהכניס אותי לעולם אופני ההרים וללוות אותי בכל מהלכי הראשונים בקנייה, בטיולים, בהכוונה ועזרה. אפילו את התפוז הוא הכיר לי, והניק שלי הוא בהשראתו.
אז אני ממאן בינתיים להיפרד. אולי זה יבוא בסוף במאוחר, יחד עם פרץ הדמעות שבינתיים לא ממש השתחרר. רק עברתי על אוסף התמונות מפעילויות מגוונות שלנו יחד – טיולי אופניים, נופשים בצימרים, ארוחות משותפות אצלם ואצלנו, טיולי משפחות בשבתות, וכיופים חבריים רגילים שפתאום נראים אחרת במבט לאחור.
חלק מהתמונות התחרבשו בדיגיטליה, רוב התמונות ממילא אצלו, כי הוא היה הצלם היותר אדוק ויותר מוכשר, שגם את המצלמה הדיגיטלית הראשונה קניתי בהשראתו. וגם חלק לא מבוטל מהתמונות כאן צולמו במצלמתו.
אז להלן, אוסף תמונות מחלק קטן מהחוויות המשותפות:
 בטיול אופניים סובב גליל בחולה ב-2002 - היציאה המשותפת מחוץ לעבודה, עם שני הצעירים

במכתש רמון, בטיול אופניים רציני רחוק מהבית

תמונה מסיבוב ראשון ביערות מנשה - המגרש הביתי של רובן

טיול מהמם בנחל דישון עם חברי פורום אופניים. עליה איומה במעלה וירידה הכוללת נסיעה במי הנחל הקפואים

במפגש רב משתתפים של פורום אופניים של תפוז
סובב כינרת 2003
טיול קבוצת השאנטי של פורום אופניים ביערות מנשה
עוזר לי לתקן פנצ`ר
ועוד טיול באיזור יערות מנשה
שלושה אבות ושלושה בנים
נופש משפחתי משותף ראשון בצימר בספסופה 2003, שהפך אח"כ למסורת
במכתש הגדול
במיר"ב
בטיול מדהים בנחל פרצים והר סדום
ושוב בצימר "שלנו" בספסופה

חוגגים בספסופה על פונדו שוקולד
 ויוצאים לפחות לטיול אופניים אחד. הפעם לחלק הצפוני של הרמה


סתם טיול של שבת בכרמל

בכיף על החוף, מול השקיעה

בנחל צאלים
שבת חורפית בגליל

עוד ארוחות משותפות, אצלם ואצלינו
ברכיבה מאורגנת לרכבל העליון בחרמון, שהתחילה לכולם במג`דל, אבל רובן התחיל בבניאס למטה. אנחנו חברנו בנווה אטיב (כי לא הצלחנו, כהרגלנו, לקום כ"כ מוקדם)
וסתם טיול חורפי מענג של שבת בבוקר 2005
עוד פיקניק דו משפחתי מאולתר לתפארת, בהרכב מלא,
בין הכלניות על גבעה סמוכה לבית הזמירים ביוקנעם
האחרון שלנו לפני שיצאתי לארה"ב
וכן אזכור אותו תמיד
מחייך, מאושר, נהנה ומקסים

הוא יחסר לי מאד!

יהי זכרו ברוך






2 תגובות:

  1. רובן, לעולם לא אשכח אותך.

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אני לא שוכח, ונזכר בו בהמון אירועים של החיים - גדולים כקטנים.
      והנה עברו כמעט 10 שנים...
      שמח שגם אתה לא שוכח, ואשמח לדעת מי אתה :)

      מחק

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)