יום שבת, 18 בפברואר 2012

בטיחות בים

 
כפי שהבנו, יש נוהל ברור של תרגולת בטיחות בכל הפלגה. בערב הראשון בים, בשעה מוגדרת, נקראים כל הנוסעים להתייצב במקומות שהוגדרו להם על הסיפון של סירות ההצלה להדרכה על נהלי החירום ושימוש בחגורות ההצלה (שבשלב זה נשארות בחדרים). לכל אחד באוניה יש כרטיס אישי שמהווה מפתח לחדר, כרטיס זיהוי אישי וכרטיס אשראי לתשלום על האוניה. ועל הכרטיס הזה מוגדר לכל אחד את מיקומו על סירות ההצלה בשעת חרום.
טוב שלא היה קר מדי או גשום, אז זו היתה התכנסות משועשעת, אם כי דחוסה מעט, של אלפי האנשים שעל האוניה על אותה המרפסת (שתיים, אחת בכל צד של האוניה). ומכיוון שאין הרבה מה לעשות, ניצלתי את הסיטואציה לצילום:
 
יומיים אח"כ, כשרוב הנוסעים יורדים לרציץ לבילוי בעיר בה עוגנים, מתרגל הצוות תפעול של סירות ההצלה. כפי שהבנו, לרוב זה תרגיל שרובו מתודי – אומרים מה עושים בחירום, ובזה זה פחות או יותר נגמר.
הפעם ראינו היטב שזה היה אחרת. הבנו משיחה עם המלצר הנחמד שהגיש לנו באותה ארוחת ערב,  שזה חלק מהלקחים בעקבות פאשלה הנוראית של טביעתה של ה- קונקורדיה השייכת לאותה החברה (שבבעלות אריסון) מול חופי איטליה בשבוע האחרון.
הפעם הם לא הסתפקו בלעשות כאילו, הם עשו תרגיל רציני ביותר – בצד שאינו צמוד לרציף אליו צמודה האוניה, נערך תרגיל יסודי ומקיף – כל סירות ההצלה הורדו למים, מוןפעלות ע"י הצוותים שלהם ועושות סיבוב התרחקות מהאוניה, ורק אז הם חוזרים. ברקע, הקפטן מנחה את הצוות לגבי הפעולות ונותן הוראות. ובסוף, כצפוי, מכריז בכריזה שהאוניה פונתה מכל צוותה ומכל נוסעיה, והוא מתפנה לנטוש בעצמו (מה שבפועל כמובן לא עשה, כי מיד אח"כ הכריז על סיום התרגולת.
ואני, ניצלתי את ההזדמנות לצלם גם את זה:
 
זה לא שחששתי עוד לפני התאונה ההיא באיטליה, אבל היה ברור לי שתאונה מטופשת שכזו כבר לא תקרה אצלינו. לפחות לא בזמן הקרוב.

איחולים לשבוע נעים ומוצלח לכולם, חברים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)