יום שלישי, 9 בנובמבר 2010

SEMA - כללי

טעימה ראשונה
כפי שסיפרתי, תערוכת SEMA היא המקצועית פחות, אבל מלהיבה הרבה יותר, אז השארתי לה את יום שישי, שזה היום האחרון לפני ההתקפלות (בתקווה שכרגיל יפחת זרם המבקרים. זה לא בדיוק קרה, או שאולה קרה, אבל הצפיפות לא איפשרה לי להבחין בזה. כי היה למא מבקרים, שרבים הגיעו ממרחקים.
האמריקאים אוהבים מכוניות. חופש התנועה ואהבת המרחבים הם מאושיותייה של החברה פה. והאהבה הזו חוצה מעמדות, ומתאפיינת בשלל היבטים: טיולים, מירוצים, שידרוגי מכוניות ובנייה עצמית של קיטים, שבירת שיאי מהירות, שיפוץ ענתיקות או דמויי ענתיקות וכן הלאה. והתערוכה הזו מרכזת את כל השגעונות הללו בכמה ימים מרוכזים של אקשן, ובהרבה הרבה דונמים של שטח.
המתחם מחולק ל-4 מתחמים: האולם הצפוני, שמאכלס את כל הנוגע לגוף הרכב (צבע, פלסטיקים, ריפודים, תאורות וכן הלאה); האולם המרכזי שנוגע לשיפורי ביצועים; האולם הדרומי, על שתי קומותיו, שמאכלס את כל מה שניתן ורצוי בנושא אביזרים לשיפור הרכב; והחצר והמעברים, כשבחצר ישנה תצוגה מגוונת של המון מכוניות מיוחדות ומשודרגות, ומסלול מעגלי להדגמת חראקות וקפיצות וכיו"ב. ובמעברים יש שורות שורות של כלי רכב מרתקים שאין לי כמובן מושג שלי מי ולמה, אבל הם מהווים דקורציה חביבה ומסקרנת.
מכיוון שאין לי כוונה לסקר את התערוכה באופן מקצועי, ולהתמקד בנוש/אים השונים שבה, אלא לתאר את מה שראיתי בכיף, אני מחלק את הביקור בה לכמה רשומות שתהיינה בעלות אופי יותר ויזואלי (גם אם לא כל התמונות יצאו טוב, זה בהחלט מרתק בעיני).
והרשומה הזו הראשונה לשידרוגים של צבע, למערכות מופרכות של מוסיקה ובידור (עד הגזמה מופרכת לגמרי של אוטו כצביר רמקולים ומסכים מוטרף), של השידרוג הפופולרי ביותר – גלגלים, שלו הוקדש כמעט על החלק הדרומי, ועוד תוספות. אז להלן, רשמים בצילומים, עם לפעמים כמה מילים:
שלל פורד מוסטאנג משופרות, שהינן מהמועמדות הטבעיות לשידרוג
 
והמועמדות הנוספות מבית שברולט – הקמארו, בשלל מחלפות מבליטות שרירים
משאיות בינוניות שכ"כ פופולאריות גם זוכות למקום של כבוד
 
גם יותר רגילות – פורדים, שברולטים, מאזדות (כמו מהליסינג), אאודי מרצדס ואחרות
 
קצת יותר אקזוטיות – לוטוסים, וייפרים, פורד G-40, קורבטים, שלבי ועוד מיני מוזרים
 
מגוון נצנצים ותאורות ויצירות מוטוריות משונות
 
וכוכבי השידרוגים – גלגלים במגוון מוגזם ובגדלים מגוחכים

וההמשך – בהמשך.
ומי שמעוניין, יש עוד המון תמונות באלבום
ועוד רשומות עם מכוניות נהדרות - במדור המיועד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)