יום שני, 12 בינואר 2009

טיול סופ"ש לסולוונג

ההכנות והרקע
לפני כמה ימים גיליתי את הבלוג של maraavi, ובו מידע רב ערך עבורי לגבי אתרים ואטרקציות טיוליות ברחבי ארה"ב.
התוכנית המקורית לשבת הייתה בתחילה לצאת עם משפחת חברים מהמקום לפעילות סקי בהרים. התוכנית ירדה אתמול בערב עקב שיעול מוגזם של האישה, הרגשה כללית מחורבנת של הבן ומזג אוויר מצטבר שרמז על שלג מועט בפסגות.
לפי הזיכרון של העיירה הציורית שתואר בבלוג, היה לי ברור שלשם תהיינה מועדות פנינו היום.
תכננו לשלב אותה עם סנטה ברברה הסמוכה, כפי שביצע
maraavi. התכנון האופטימי היה לקום מוקדם (נניח לפני 08:00) ולצאת מוקדם. אנחנו די מוותרים לעצמנו בענייני ביצוע התוכניות אלה, אז קמנו אחרי 10:00, התארגנו בניחותא, ויצאנו מאוחר כצפוי.
הבן התיישב מאחורי ההגה לתרגולת נהיגה אינטנסיבית נוספת (שמצריכה ממני רמות ריכוז גבוהות מהרגיל) ויצאנו. שמש נפלאה, אוויר חמים ומצברוח טוב העבירו את הנסיעה הלא קצרה בכיף. סה"כ כ-80 מייל מהבית, כפי שידע לדווח ג`יפי.
הדרך
אחרי נסיעה יפהפייה לאורך החוף השקט והיפהפה של האוקיינוס, כשבאופק נראים קבוצת האיים שמול החוף, עברנו ליד העיירה מונטסיטו, שבה בתי עשירים וידוענים רבים, שהיו שווים מיליונים לפני שעלו באש לפני כחודשיים, משאירים בנוף ההר שאך החל להוריק כתם חום ענק.
בהמשך, התחלנו לעלות להרים לכיוון העיירה. הנוף נפלא, כשעוברים מצד אחד למול האוקיינוס לצד השני לאורך האגם Lake Cachuma. עוצרים בדרך לתצפית נוף הרים יפהפייה ולנשנוש שגרתי של שטויות מהבית וממשיכים לעיירה כמתוכנן.
בעיירה
נכנסים לעיירה, שנראית כמו נלקחה היישר ממישורי דנמרק והונחה על ההרים שטופי השמש של קליפורניה. בתים ציוריים, תחנות רוח ציוריות, חנויות מקושטות בשפע צבעוני משגע, בתי קפה ומיני דוכני ממכר למטעמים בניחוח וטעם אירופי, מאפיות מעוררות תיאבון ומפיצות ניחוחות משכרים, חנויות מזכרות, בגדים ושלל יפהפה של בתים ציוריים יפהפיים.
מבקרים במוזיאון קטן ויפה למורשת העיירה, מוותרים על מוזיאון אופנועים קטנטן נוסף, כי חבל לזרוק עליו 40$ לסיבוב של כמה דקות שיש גם במקומות אחרים, מנשנשים בבית קפה יפהפה וטעים, נכנסים לחנויות מזכרות וגלריות מעניינות, אבל בעיקר - משוטטים מוקסמים מהמקום.
אז כאמור, מכיוון שעיקר החן במקום הינו במראות, אז במקום כל המילים, אוסף תמונות מייצג והסברים נלווים:
נוף ההרים שבדרך
 
כמה תמונות מייצגות מרחובות סולוונג הציורית
במוזיאון המקומי למורשת העיירה
 
תערוכת פסלי קיר ממתכת מעובדת בחיתוך, השחזה וקורוזיה מסוגננת
 
קישוטי זכוכית ותיקי "מספרי רישוי" בחנות שמתחת לתחנת הרוח 
גלריית תכשיטים וכלי זכוכית אומנותיים באלפי $$  
מוזיאון האנס כריסטיאן אנדרסן הממוקם בקומה השניה של חנוס ספרים יפהפיה
 


חנות סכינים ייחודית שבה אוסף נדיר של סכיני איכות
 
הרחבות בעניין סכינים ברשומה נפרדת
לסיכום
יום נפלא במקום יפהפה, שכיף לנסוע אליו אפילו במיוחד.
ועוד תמונות - כרגיל באלבום
לאתר של הפסלת מהמוזיאון - כאן
לאתר של המוזיאון - כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)