יום שישי, 23 בינואר 2009

לראות את היופי

הבת לומדת צילום בבי"ס. כיוון שיש לה קשיים מובנים בהבנת ההנחיות, אני מוצא את עצמי מעורב לא מעט בלימודיה אלה (וגם באחרים), וכבר יצא לי לדגמן לה קצת (מול השקיעה בחוף), כפי שחלקכם כבר נוכחתם.
כיוון שאני כבר מעורב, ניסיתי להרחיב את ההבנה שלה קצת בעניין: מה הופך צילום למעניין, מה יפה, ועוד מיני דיונים מעשירים כאלה.
גם ניצלתי את ההזדמנות לעורר את תשומת ליבה לערך המוסף של התרגילים שאותם היא צריכה להגיש: צילום צל, צילום מזווית חדה (כלפי מטה), בזווית שטוחה (מגובה הרצפה), מקרוב, מרחוק, צילום של משהו בכביש, משהו חי, צומח... היו עוד. הפכנו את התרגילים האלה לתרגילי התבוננות. לנסות להתבונן בעולם קצת אחרת לפעמים, כל פעם בהקשר שונה ובזווית אחרת.
כך, ביחד עם רצון לחלוק איתכם כאן את החוויות הויזואליות, מצאתי את עצמי רואה יותר ויותר יופי. אני מבחין בו בדרך, בעיני האנשים, בצמחיה, בנופים ובאתרים השונים בהם אנחנו מבקרים.
פתאום מצאתי שבילוי יום בגנים, יפים ככל שיהיו, היום מעוררים אצלי יותר עניין, יותר ריגוש. יכולת ההתבוננות מקבלת אימון אינטנסיבי. היום אני מצלם הרבה יותר, מתלהב מיופי וזוויות מעניינות אחרת ומהיבטים אחרים של המציאות הויזואלית.
ככה יוצא שאני נשכר מהשיעורים של הבת. באותו אופן, גם הכתיבה בבלוג מעודדת ומעשירה אותי - להתבונן, לנסח לעצמי ולכם את הדברים בבהירות, לתמצת ולרכז את החוויות. כמה כיף.
ברשומה האחרונה, העלתה דומי שני צילומי "חלון עם וילון" יפהפיים. לגמרי הסכמתי איתה שצריך ללמוד להתבונן, ללמוד לזהות יופי בדברים. ועם התרגול מתגלה עוד ועוד ממנו.
אז כדי להוכיח, עוד יופי שלא מצא הזדמנות להיות מועלה בכל הרשומות עד עכשיו, קבלו עוד דגימות קטנות מאותם גנים בהנטינגטון שאיכשהו רק מהם עלו לי כבר כמה הגיגים,  וקיבלתי כמה רעיונות לכמה רשומות.
 יום נעים ויפה לכולם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)