יום שישי, 22 באוקטובר 2010

עצים

פרט מיוחד ומעניין
יצא לי לא פעם לשתף אתכם באהבתי לעצים. בישראל למודת הכיבושים, נדירים העצים שזכו להגיע למימדים מרשימים בלי להפוך בדרך לרהיט או לפחמים. פה בקליפורניה, למרות שבעבר נוצלו הרבה עצים לטובת התעשיה המקומית והייצוא, היו מספיק עצים כדי שרבים ישתמרו. בעבר הקדשתי הרבה תשומת לב לעצי הסביבה, אבל סיור קטן בוונטורה ביום א`, עליו סיפרתי ברשומה הקודמת, הפגיש אותי עם שלושה מעניינים שכיף לי להביא מהם לכאן.
ברוש
בארץ ידועים לי (ואני ממש לא ידען גדול) שני סוגי ברושים – האופקי והצריפי (המחודד). פה בקליפורניה יש רבים, ומרשימים מאוד, שלא פעם הבאתי תמונות שלהם. למשל כאן בפויינט לובוס שבמונטריי.
וגם בוונטורה ראיתי איזה פרט מעניין שלא זכור לי שיצא לי לראות ממנו, עם פירות קטנטנים וענפים עמוסי עלווה צפופה הנראים כזרועות ירוקות ויפות. אז צילמתי קצת:
יוקה
גם על היוקה סיפרתי לא מעט. במיוחד ברשומה עתירת הצילומים מפארק עצי הג`ושוע, שהינם למעשה מין של יוקה שגדל לגובה מרשים ומפתח גזע משמעותי. וחוץ מהפרטים שבפארק האמור, יש עוד רבים ויפים שיצא לי לצלם גם בגני הנטינגטון, בפינת הגן הענקית המוקדשת לצמחיית המדבר, וגם בפינה יפה נוספת בשטח.
וכאמור, בוונטורה, ממש באותה פינה, ראיתי יוקה ענקית שכמוה לא זכור לי שיצא לי לראות – מקבץ עצי יוקה עבי גזע מאוד, בגובה מרשים, חלקם פורחים. אולי זה אפילו צמח יחיד בעל הרבה ראשים. כך זה נראה:
אקליפטוס
בארץ נפוץ בעיקר זן אקליפטוס המקור. אותו מין ציוני שעלה לארץ לייבש את הביצות, לחפות על הדרכים ולקחת חלק משמעותי בבניין הארץ ובתקומת המולדת. עד שהבינו שהוא לא כ"כ יעיל בייבוש ביצות, כבר היו מיליונים ממנו בארץ. ישנם בארץ עוד כ-10 מינים, אבל הם משום מה זכורים לי פחות (עוד מידע עשיר בויקיפדיה).
פה באמריקה נתקלתי כבר בעשרות מינים שונים של אקליפטוסים, ששונים מאוד בקליפתם המתקלפת באופן מרהיב וייחודי. גם תמונות רבות של הקליפה המרשימה הבאתי לכאן במגוון רשומות, ותיכף אזכיר. ושוב, ממש באותו רדיוס של 10 מ` מהברוש והיוקה שהזכרתי, הבחנתי במין נוסף של אקליפטוס. וגם לזה היתה קליפה מרשימה בצורת התקלפותה – נראה כמו עץ העטוף בשכבות רבות של נייר שקרועות באופן מוזר ויפה. אז ברור שצילמתי, וחוץ מהתנונה הראשונה, ככה עוד זה נראה:
ולשם התזכורת, כמה קליפות יפות של אקליפטוסים יפים שיצא לי לצלם בעבר בסביבה:
מין אחר ממקום אחר
ומין מתקלף נוסף (ליד דלת הכניסה הנוכחית)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)