יום רביעי, 9 בדצמבר 2009

שוב לא עמדתי בפיתוי


ביום שבת קמנו יחסית מוקדם. לא היו תוכניות מפורטות ומאורגנות, אז החלטנו לצאת לסיבוב קצר לסקור את הגראז` סיילס שבאיזור, עד שהצעירים יתעוררו. חסרים לנו כמה דברים שוליים בבית, וחשבנו שיש סיכוי למצוא כאלה במכירות.
בראשון, ליקטה הגברת כמה סלסלות ומדף מתכת, שיסייעו לנו לסדר בבית הקטן את השמונצעס קצת יותר טוב. אני לא מצאתי מה שחיפשתי (כלי מטבח וכלי עבודה חליפיים לאלה שנשארו בארץ), ועברתי מיד לשולחן הספרים. נכון, הבטחתי לגברת ולעצמי שאני לא קונה ספרים, ולכן הוצאת מהיד כמה ספרי מתח שליקטתי, כי באמת שאולי נחמד אם היו לי על המדף, אבל אין לי באמת צורך בהם. השארתי בכ"ז ספרון קטנטן בשם: "The Little ZEN Companion". לא, אני לא מתעניין בתורות המזרח פתאום, אבל זכרו של ספר דומה עלה לי בראש מהספר "מיליון רסיסים קטנים" ששם ספרון שכזה דווקא מצליח לגעת בגיבור המתענה, וציטוטים חביבים ממנו זכורים לי במעורפל. אז עלעול קטן בספר שיכנע אותי. ומכיוון שממילא זה היה בחינם, אז זה לא בדיוק נקרא רכישה.
להנאתכם, כמה ציטוטים מקריים, מהקצרים יותר שבספר:
“One sees great things from the valley, only small things from the peak.”
(G.K. Chesterton, 152)
“One real world is enough.”
(Santayana, 228)
“Man’s main task in life is to give birth to himself.”
(Erich Fromm, 362)
“We think in generalities, but live in detail.”
(Alfred North Whitehead, 99)
“In walking, just walk. In sitting, just sit. Above all, don’t wobble.”
(Yun-Men, 71)
“Water which is too pure has no fish.”
(Ts’ai Ken T’an, 118)
ויש עוד המון אימרות וסיפורים זעירים. נחמד, נכון?
אח"כ ביקרנו בעוד כמה גראז` סיילס כאלה, ולא ממש מצאנו כלום. באחרון שוב לא מצאנו כלום, אבל כדרכי ניגשתי ישר לבחון את תצוגת הספרים. ליקטתי ארבעה שאותם שמתי בסלסילה שרצתה הגברת. הצעתי 1$ על הסלסילה והתכולתה הספרותית. הגברת התנצלה שהסלסילה כבר מכורה, אבל את הארבעה השאירה לי בדולר שנתתי. ואלו הם:
Gilbert Elizabeth / Eat, Pray, Love – כי שכנעתי את האישה שאחרי שקראה מתורגם, יועיל לה לנסות באנגלית. וגם כי רובן אהב, אז אני גם אנסה;
Woolf Virginia / To the Lighthouse – כי מזמן רציתי להכיר משהו משלה;
Anais Nin / Ladders To Fire – השם של נין היה זכור לי. לא ברור מה ולמה, אבל שיהיה;
Stowe Harriet Beecher / Uncle Tom`s Cabin – היו המלצות, אז למה לא לנסות?

לא שברור לי מתי בכלל אקרא אותם, ולא ברור לי למה צריך אותם, אבל ממילא ספרים זה צורך מסוג אחר. ושוב לא עמדתי בפיתוי, ושברתי תענית. איכשהו הערימה מתגבהת..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)