יום רביעי, 31 בדצמבר 2008

סיכום שנה ספרותי - 2008

שוקולד סגול העלתה רשומת סיכום שנתית נאה אצלה בבלוג. מיד חשבתי גם אני על הרעיון, והרי יש לי את כל החומר, ברשימת הספרים המתארכת שלי.
אז ברשותה (הנתונה), להלן הסיכום הספרותי השנתי שלי, המבוסס על שאלות שלה ובתוספת כמה משלי:

כמה קראתי - התחלתי 36, סיימתי 28, מתוכם 8 ישראלים
כמה נטשתי , 8 -  כנראה שבחרתי ממש גרוע השנה
באילו מדינות העלילות שלי התרחשו - אנגליה (2), שבדיה (1), פורטוגל (1), רוסיה (4), איטליה (2), ארה"ב (7), קנדה (1), גרמניה (1), ישראל (7), צרפת (2),יפן (2), פינלנד (1), בוטצוונה (1), הודו (1), פולין (1), קנייה (1), גלובאלי (1), וזה כולל את הנטושים
הכי אהבתי ישראלי - הבקר הראשון בגן עדן
הכי אהבתי לא ישראלי - היו כמה, אבל אם רק אחד אז סוויטה צרפתית
הכי לא אהבתי ישראלי - מקום שלישי (מהנטושים, עם כוונות תצ`אנס נוסף)
הכי לא אהבתי לא ישראלי - קוזקים וקאראנטין הנטוש (ואולי בגלל התרגום של צבי ארד)
הכי מרגש (דמעות וכ"ו) - הבקר הראשון בגן עדן, ולהתעורר באותה מיטה
הכי מפתיע לטובה - מראות מצחיקות
הכי מפתיע לרעה - קוזקים. מטולסטוי ציפיתי ליותר
איזה ספר הייתי הולכת (הולך) לראות את הסרט - לא רוצה לערבב, סרטים וספרים הם ישויות נפרדות
ספר שהכי פחות אהבתי את הדמויות - המוות והפינגווין, אפילו שאת הספר אהבתי למדי
דמות שהכי אהבתי - היו כמה, כמעט בכל ספר, אבל בלטו האמא (ששמה ברח לי) ממראות מצחיקות ונדב הקצין מלהתעורר באותה המיטה
ז`אנר חדש שנחשפתי אליו השנה - אין חדש מבחינת ז`אנרים, ונראה שאת כולם אני מכיר, יותר או פחות ואוהב יותר או פחות ללא שינוי. אבל אי אפשר להתעלם מהאצה משמעותית בקריאת הספרים באנגלית, כולל רכישות של כאלה. סה"כ קראתי מתוך הנ"ל 4 באנגלית. וזה בהחלט לא היה קל.
ספר הכי טרחני - קוזקים
ספר שהכי עשה הרגשה של פרווה, של סתם - שחייה בעירום
אילו ספרים בתוכנית לקרוא - כל מה שבבית. מתוך ה-150 שסחבתי איתי או קניתי אני בוחר באקראי לפי המצברוח.

ועוד זוטות סטטיסטיות:
סה"כ קראתי 8302 עמודים, מתוכם בעברית 7607 בעברית ו-695 באנגלית (שהצריכו הרבה מאמץ)
ממוצע עמודים בספרים שקראתי השנה - 276
ציון ממוצע לרמת הספר – 8.4, ללא אלו שנטשתי, כמובן
ביקורות וסקירות חדשות שהעליתי – 20, לא רע J
סוגות בולטות – בדיון-21, מתח-3, מלחמה, פסיכולוגיה, ניהול, אוטוביוגרפיה – 1 כ"א
נרכשו/התקבלו השנה – 63 חדשים, מתוכם 44 באנגלית, מתוכם נקראו כבר 10 (קידום תורים ניכר)
נכנסו לרשימת ההמתנה המתארכת - 26, טמתוכם כבר קראתי 3. סה"כ ברשימה, תחזיקו חזק, 577 ספרים. בהחלט מוגזם!!
ולשם השלמה - במצטבר, עד עכשיו, סה"כ 610 ספרים שנקראו (כולל הנטושים) מתחילת הרישום, שזה בערך רוב חיי הבוגרים

ועכשיו לחומר הבאמת קשה:
מס` ימי המתנה בממוצע לקריאה – 1488 נכון להיום
שנות קריאה צפויות למלאי הקיים בקצב הנוכחי – 9.00
ממוצע מילים לעמוד (מלא) 325, כשהמכסימלי 481

וקישור לרשומות רלוונטיות:
הרשומה של שוקולד סגול

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)