יום שני, 1 בדצמבר 2008

תערוכת הרכב הגדולה של LA ב- 2008

  
תערוכת הרכב הגדולה של LA


למי שעוקב אחר רשימותיי כאן, זה לא חדש שיש לי חיבה לא מבוטלת לכלי רכב. גם הרזומה האישי שלי מכיל כמה פרקים קצרים (מדי) שהשיקו לנושא.
כאן בקליפורניה, אני ממש לא לבד בחיבתי הצנועה. למעשה, בתעשיית הרכב העולמית נחשבת קליפורניה לאחד ממרכזי הצרכנות הגדולים בכל הנוגע למכוניות, אביזרים, מוצרי פינוק וכד`.
ידוע למשל שבאזור LA נמכרות כמות המכוניות פתוחות הגג הגבוה בעולם. אפשר לזקוף את העובדה למזג האוויר השמשי והנעים, אבל לא רק.


בקיצור, מה היה יותר טבעי עבורי מלהגיע לסיור בתערוכה האזורית הגדולה.
אז ארזתי את הילדים + חבר, הפקדתי את המפתחות בידיו של הבן שעבר כמה שיעורי נהיגה חלטוריסטיים ומבחן תיאוריה לפני יומיים (תודה תודה על המזל"ט), אחזתי חזק בכיסא ובמגן השמש, מביט במראה הקטנה לאחור בגיבוי, ונסענו. האמת, נהג יפה הילד גם באוטוסטראדה רבת הנתיבים וצפופה התנועה.


הגענו, חנינו ונכנסנו למתחם הענק. טוב, לא ענק כתערוכת הרכב בפרנקפורט עליה חלמתי לא פעם, גם קצת פחות מתערוכת פריז הנוצצת בה ביקרתי פעמיים, אבל בהחלט גדולה ומכובדת.


כמה מילות הקדמה:
  • המשבר קיים וכואב בתעשיית הרכב האמריקאית, אבל לא רק. כולם סובלים כאן מירידה במכירות. התערוכה כולה הייתה נוצצת, אבל היו דוכנים שבהם הייתה תחושה "כבוייה", אורות נוצצים פחות, הצבה לא מוקפדת וכד`. כך היה בדוכן קרייזלר, וקצת גם בפורד. ואולי זה רק בעיני המתבונן?
  • נתון תצרוכת הדלק מופיע עדיין בגאון כרלוונטי ביותר. האם זו אינרציה של משבר המחירים הגדול, שהביא את גלון הדלק ל-4.65$ (מחיר שיא ש/אני ראיתי, בטח לא שיא אמיתי), למרות שעכשיו הוא כבר 1.83$ לגלון? זה טוב כשלעצמו, וניכר היה שנושא האנרגיה מקבל במה מאד רצינית בדמותן של מכוניות היברידיות לרוב, מכוניות מונעות גז ועוד.
  • ממש לא פשוט לצלם מכוניות. הן מבריקות כ"כ יפה, שלהשתקפות נכנס כל מה שלא רוצים. רואים את תאורת התקרה, את המכונית ליד, את הדוכן ואת הילד ליד המחטט באף. בנוסף, יתכן שבגלל בעיות תאורה או בגלל אותו ברק, האוטו פוקוס מתקשה, והרבה תמונות יצאו מטושטשות. עכשיו אני מעריך יותר את כל התמונות הנפלאות שבמגזינים המקצועיים בתחום.


ומכאן – אתן לשלל התמונות לדבר במקומי:

אבטיפוס לסאאב פתוחה שמעוררת חשק לצאת למסע חוצה יבשת


ומבט נוסף ומעורר תיאבון

אבטיפוס לקדילאק, שנראה שהם מצפים ממנה להציל את הקונצרן


מסבירים לדור הצעיר על מבנה המנוע: הבוכנות, טבעות האטימה, ההזרקה וההצתה...




אבטיפוס מעניין לביואיק. דלתןת כלפי מעלה ומראה מבטיח




ומבט נוסף, כי אבות טיפוס הם הדברים היותר מדליקים בתערוכות. מאפשרים מבט לדברים שיבואו




דגם יפה ומרתק המאחסן באחורין צמד סגווי להסתובבות עירונית




ועוד מבט מכיוון נוסף




ממתק מסחרי ונגיש מבית סאטורן (GM) להעצמת השואו של השיער המתנפנף



ומי שבכ"ז לא שבע, ורוצה עוד קצת, אז יש עוד תמונות בפורמט עשיר יותר - באלבום
ועוד רשומות עם דיווחים על תערוכות נוספות גם משנים יותר מאוחרות - במדור מכוניות.

לילה טוב, ולהתראות ברשומות הבאות 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)