יום שבת, 28 במרץ 2009

משחקי מין

בגיל 13 בערך קיבלתי במתנה ספר בכריכה צהובה שנקרא חינוך מיני לבני הנעורים, או משהו דומה. העניין כמובן ריתק אותי מאד, וקראתי בו בשקיקה אם כי בהיחבא (לא התחשק לי להסביר).
שם למדתי מושגי יסוד, שמשום מה הייתה לי מחשבה שאני יודע, הבנתי קצת את עולמן של הבנות ועניינן, מעבר למה שהסביר לנו רופא ביה"ס הריאלי בכיתה ו`.
כך קראתי על תהליכי ההתבגרות המינית, מבנה הגוף והשתנותו וכמובן על איברי המין, הגירוי ושלביו, האינטראקציה הזוגית והאי-זוגית (מהמודל הצנוע) ועוד שלל חדשות מרעישות מהסוג הזה.
רק שהיה שם משהו שמאד הטריד אותי. כל הזמן דיברו שם עם כמה חשוב להשקיע תשומת לב ולשחק יחד משחקי מין לפני האקט. ואני, בעולם המושגים המוגבל שלי אז, לא ממש הבנתי. הכרתי משחקי כדור, שולחן, חוץ, גולות ושלל משחקים אחרים. אבל לכל הרוחות, מה זה משחקי מין? אף פעם לא ראיתי כאלה, לא שמעתי על כאלה, לא הבנתי איך משיגים כאלה בכלל.
יום אחד החלטתי לברר קצת יותר את העניין. בדרך מבי"ס בהדר הכרמל, שהיה שכונה שוקקת אז (ואולי נשאר ממנה משהו מעברה היותר זוהר), התעכבתי ונכנסתי לכמה חנויות צעצועים. שוטטתי בין המדפים בחיפוש אחר אותם משחקים, תוהה ומקווה סופסוף להיתקל ולהבין מה לגבי אלה שכ"כ סיקרנו.
כמובן שלא מצאתי כלום. לא זוכר מתי הגיע בדיוק התובנה, מה גרם לי להבין שהישועה כנראה שלא תגיע מחנויות הצעצועים (אלה של המבוגרים עדיין לא היו קיימות אז), אבל החוויה הילדותית המעניינת הזו זכורה לי בבהירות.
אני מניח שילדים בני 13 כיום יודעים קצת יותר. לא ברור כמה זה דווקא טוב, אבל זה מה שזה.
ובבניין ציון ננוחם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)