יום שני, 23 במרץ 2009

ואולי בכ"ז יש לי קצת אופי

היום בבוקר החלטנו כולנו – האישה, שני הצאצאים והאימא שבביקור, לנסוע לטיול. סנטה ברברה, שהייתה על הכוונת ירדה עקב האפרוריות המאיימת של השמיים. אז ההחלטה נפלה על הקומפלקס הענק של מוזיאון גטי.
כדי לא לחכות לבן שמתארגן באיטיות, יצאנו כולנו לכיוון הספרייה – האישה להחליף ספרים, ואני לחנות בקומה התחתונה עליה סיפרתי. והפעם – מצויד במצלמה.
נכנסתי, ופניתי לשתי העובדות הנכבדות בבקשת רשות לצלם. אז הם הפנו אותי למנהלי החנות. הם כמובן שמחו, ובהתלהבות לא מבוטלת נתנו לי מידע על המקום ופעילותו, שאשמח לשתף בו אתכם:
  • זו אחת מחנויות המשומשים הפעילות באזור, עם פעילות שהסתכמה בשנה הקודמת בקצת פחות ממיליון $$ מכירות;
  • מקור הספרים הוא בעיקר בתרומות – אם מפנים ספריות פרטיות של אנשים שהלכו לעולמם, אוספים תרומות פרטיות שונות של אנשים שעוזבים או מנקים מחסנים וכיו"ב;
  • הם מקבלים כמויות גדולות, מנפים את היותר טובים ואת המהוהים והפגומים מעבירים לגריסה ומחזור;
  • הם הקימו בהתנדבות כמה ספריות השנה בבתי חולים ובמוסד ילדים;
  • הצוות שלהם מונה בעיקר פנסיונרים ופנסיונריות כמו אותן גברות כבודות שעל הקופה;
  • אכן, כמו שהבנתי, החלק האחורי הגדול למדי שמאחור מהווה אזור עבודה למיון ומחסן מילוי לחנות (ואף התלהב מרצוני לצלם שם)
  • הם מוציאים עלון המופץ לחברים (אפשר להירשם), וגם נתן בידי עותק אחד.
אז עשינו סבב צילומים שכולל את מדפי הספרים, קלטות האודיו, מתחם כתבי העט והקומיקס ושולחן עיתונים נחמד שנפרס לתצוגה מתחלפת, שאוכלס הפעם בעותקים של LIFE, רובם בשחור לבן, שלצערי לא התעכבתי לראות ממתי הם, אבל מהמראה הם נראים משנות ה-50 וה-60 של המאה הקודמת.
אז לפניכם מקבץ תמונות להתרשמות:
 
וכמה תמונות ממחסן הגיבוי:
לא קניתי לעצמי כלום. נכון יפה? אבל בכ"ז, כשהראיתי לאימא שלי את התכולה, התעכבנו על איזור אלבומי האומנות. מן המדף נשלף אלבום יפה למראה בפורמט רחב וכריכה קשה של אוסף יצירתו של ואן-גוך, שבו חשקה נפשה. אז בתור מתנה צנועה ממני, רכשתי לה אותו ב-5$.  היה נחמד אח"כ לראות גם כמה אורגינלים, קבלו דגימה:

לא הספקתי לדבר עם אותו מנהל שוב, כיוון שנעלם, אבל בפעם הבאה אייעץ לו משהו הקשור בארגון החנות והמחסן. בכ"ז זה חלק מהמקצוע שלי, ובכיף אתן לו עצת חינם שתועיל לו ולפעילות.
ועל החוויות במוזיאון - בהמשך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)