יום ראשון, 4 במאי 2008

ענייני ספרים (1)

עד עכשיו סיפרתי לכם לא מעט על היכרויות שונות, קצת על עבודה, עוד על טבע מקומי.
בין לבין שרבבתי הודעות בענייני ספרים, רק שבמרוכז לא כתבתי. הנושא פשוט היה גדול לי מדי להכניס סתם בין לבין.

אז אתחיל מההתחלה כאן, לפני כחודש וחצי הגעתי. במזוודות, בתיק הנוסף ובתיקון הקטן היו יחד 21 ספרים. זה היה אמור להספיק לי לכחצי שנה בקצב רגיל.
הטיסה ארוכה מאד, אז נרשמה התקדמות משמעותית בספר של אז – לטענת גרייס. לא בדיוק תורם לסיפור הנוכחי, אבל נואר התחשק לי לציין.

חוויית הספרים הראשונה בארה"ב הייתה עוד בנמל התעופה באטלנטה. נכנסתי לחנות בטרמינל הענק, אאל"ט שלוחה מזערית של בארנס אנד נובל, שגדולה יותר מרוב חנויות הספרים בארץ, וחשתי מוזר.
בארץ, כשאני נכנס לחנות ספרים אני מרגיש בעניינים: חלק קטן מהספרים קראתי, אבל רובם לא זרים לי. אני מכיר בשם לא מעט (בעיקר בזכותכם, ובזכות כל הכתבות והעיתונים), הסופרים מוכרים לי ברובם, ההוצאות מוכרות ועיצובי הכריכות מרמזים לי באופן מקורב על הסגנון התוכני בהתאם לסדרה.
כאן זה היה ממש שונה, בקושי הכרתי סופרים, הוצאות ספרים.. הכל נראה שונה. אפילו את הספרים שכבר קראתי לקח לי לא מעט לזהות.
אז יצאתי מהחנות מעט מבולבל ובתחושה מוזרה.

לקח לי בערך 10 ימים לשוב לחנות ספרים נוספת. בינתיים עבדתי הרבה, בערבים המשכתי עם אטווד, ובסופ"ש הראשון הייתי עסוק באוריינטציה מקומית ומעט טיולים. ההרים קראו לי יותר.

אבל הגיע יום שלישי, 10 ימים מהנחיתה, ויש גבול לאיפוק.
זה התחיל טוב, כשקיבלתי מאחד האנשים במפעל מפה אזורית של AAA, מה שהזכיר לי כמה נהניתי משירותיהם בביקור עבר בארה"ב, וכמה מתחשק לי לבקר שם שוב. מה גם שמגיע לי, במסגרת הרכב השכור לקבל את חבילת השירותים המלאה הכוללת ספרים ומפות למכביר.
אז בדרך מהעבודה, הקלדתי AAA במכשיר ה-GPS החדש שרכשתי ונסעתי לסניף הסמוך למקום מגורי. יצאתי ממנו מחוייך, כששלל מפות וספר עבה של האטרקציות המקומיות באמתחתי.

עוד הקלקה על ה-GPS, עוד כמה דקות נסיעה, ואני במגרש החניה הענק שבמתחם של בארנס אנד נובל.
אם נתעלם מהחנות בטרמינל, זו הראשונה שאליה אני נכנס בארה"ב הגדולה.
איך אתאר את ההרגשה – הלם. איזה גודל. איך בכלל מתחילים לראות כזה דבר.
טוב, התעשתי, ובדרכי היסודית התחלתי לעבור באופן שיטתי בין המדפים, מדלג על סוגות ונושאים שלמים שלא כ"כ מעניינים לי, ואחרי כשעה גיליתי את האוצרות האמיתיים. שלל מוזלים במחירים של עד 8$, אלבומים, אוספי "כל יצירותיו של" של שלל סופרים משובחים, והכל במחירים מעליבים במושגים ישראליים.
גם מהדורות מפוארות ומוערות, ומאויירות של יצירות ידועות שנמצאות ברשימה שלי זה שנים (מסעות גולבר, דון קיחוטה, ובטח עוד שאני כבר לא זוכר). מרוב שפע החלטתי לא לקנות כלום.
אז קניתי את הספר שהוא בעצם תרשים גאנט של ההיסטוריה האנושית בת כ-6000 שנה, וספר שנקרא Beautiful Things שמכיל תצלומים ופרטים של יצירות עיצוב יפהפיות.

זה ממש לא נגמר בזה, והספרים ממשיכים לזרום, אבל המשך עדכונים בפעם אחרת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)