יום ראשון, 25 במאי 2008

החדווה שבגילוי דברים / ריצ`ארד פיינמן

 

טוב, ישנם אלמנטים בהמלצה שלקחתי לעצמי חופש פרשני לגביהם (בהיבט הכרונולוגי), אז אם יש לכם הארות מחכימות – בכיף.

בשנת 1985, 3 שנים לפני מותו, הוציא פיינמן לאור את "אתה בטח מתלוצץ, מיסטר פיינמן", ספרו האוטוביוגרפי ש-"נכתב" בסדרת שיחות מוקלטת עם חבר.
הספר מקסים ומהווה הצצה נדירה למוחו וחייו של מדען מרתק, ססגוני, משעשע ומקסים.
שלוש שנים אח"כ, כבר לא היה כאן ליהנות מההצלחה ולתת לנו עוד מהחומר המשובח שיש בסיפור חייו ובתוככי מוחו הקודח.

קרוביו ומוקירי זכרו הבינו שבמורשתו יש את המשהו הנפלא שרבים מאיתנו מאד אוהבים וליקטו אוסף מכתביו, הרצאותיו, מכתמיו ועוד חומרים שהשאיר אחריו, ערכו והוציאו לאור ב-1999 בספר זה.

בספר הקדמה מאת פרימן דייסון, תלמידו, עמיתו וחברו של פיינמן, חתן נובל בעצמו, ולכל פרק מלווה הקדמה קצרה של העורך.

למי שקרא את הראשון (ויש עוד, שלא יצא לי לקרוא) ונשאר עם טעם של עוד, הספר הזה בפירוש נותן מענה. יש קצת חזרה על דברים מספרו הראשון, כמה סיפורים שכבר מוכרים, ואין בו את ההפתעה המרנינה והראשונית. ובכל זאת, ממש ממש מומלץ. במיוחד אם היה צמוד אליו תג של 20 ₪ בחסות סלקום. מי שרכש, הרוויח כיף גדול.
ותוספרת קטנה ומאוחרת - בימים אלה אני מתגורר בקליפורניה, בינתיים במקום זמני את מחפש מיקום קבוע. שיטוט בסביבה הביא אותי לפסדינה, מקום מגוריו של פיינמן, והרבה רגשות חמים הציפו אותי כלפי המקום בגלל הקישור הזה. מוזר קצת, אבל בכ"ז עשה לי משהו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)