יום שני, 5 במאי 2008

ענייני ספרים (2)

טוב, סיפרתי לכם על החוויות מחנויות הספרים. אבל זה בפירוש לא הכל בנושא.
את זה שהבאתי איתי בנסיעה הראשונה 20 ספרים כבר סיפרתי. גם סיפרתי שמיד לאחר שקיבלתי כתובת מקומית, בחנתי אותה בהזמנת ספר מאתר המשומשים החביב שלי, וקיבלתי את פגישה שנייה/פרד אולמן, שמרוב התלהבות מהמשלוח, קודם מיידית לתחילת התור.
גם שיתפתי אתכם ביסורי הפרידה מספרים, כשהחלטתי במהלך הביקור בארץ להיפרד מכמה, וסיכמתי על אחד בלבד (יומולדת שמח נוח), ושאת ייסורי הפרידה המתיקו ארבעה חדשים:
כל החיים לפניו - כי מזמן רציתי לסתום את החור הזה
באבא ג`י - כי זכורה לי מזמן המלצה חמה עליו
אפשרות של אי - כי לא מזמן היה עליו דיון, והבטחתי לתת לוולבק צ`אנס
כיכר יהלום / מרסה רודורדה - כי יובל המליץ, ומותר לקחת גם משהו שלא מכירים.
עוד סיפרתי, שבנסיעה האחרונה קרעתי את הידיים, הכתפיים והמזוודות, ובין כל הדברים שהבאתי נמנו 41 ספרים. משלוח חיוני לנפש, לביסוס תחושת בית ראשונית במקומי החדש.

אבל זה בפירוש לא כל הסיפור.
אחרי שבחנתי את אמינות האתר הנ"ל, נכנסתי להילוך נמרץ בלמצוא קישור לספרים שברשימה שלי, ולראות מי ומה באתר.
וזה הרבה פשוט ממה שנדמה. קודם כל, הרשימה בעברית, ולא ברור אילו מהספרים נכתב במקור באנגלית. כי הרי אם תרגום, אז שיהיה כבר לעברית (ואני ממש לא בטוח שמתרגמים ישראלים מרוסית למשל, פחות טובים מהאנגלים או האמריקאים). אח"כ התחילה פעולת פענוח שמות הספרים (ממש קשה), ושמות הסופרים (קשה אבל פחות).
בקיצור, הצלחתי להכניס לרשימת ה-wishlist לא מעט מהרשימה הארוכה שלי. חלק מהם חיכו שנים ברשימה ליום גאולתם.
פה התחיל משא ומתן עצמי, כשאני עושה מאמצים אמיתיים לריסון עצמי, כשהאצבע נוטה להיות קלה על העכבר.
אז הזמנתי:
The Education of Little Tree / Forrest Carter
Edith`s Diary / Patricia Highsmith
The Charm School / Nelson DeMille
קשה להתאפק כשכל החבילה מסתכמת בסה"כ ב-11$

בינתיים חיכיתי בסבלנות. וחיכיתי. עדיין סבלני. כל יום רץ לתיבה לבדוק מה קורה.
בסוף נמאס, אז בדקתי בדואר, והסתבר שהדוור לא מכיר אותי, אז אמנם הוא העביר לי את החבילה הראשונה, אבל אח"כ החזיר את כל הדואר. איכשהו התפספס לי התהליך של היכרות איתו, שכולל איזו מדבקה או פתק שלי בתיבה שמצהיר על היותי הדייר החדש.

בינתיים, בעודי מחכה, לא התאפקתי והזמנתי את:
Case Histories: A Novel / Kate Atkinson
The Life of Samuel Johnson / James Boswell
Alistair Cooke`s America / Alistair Cooke
The Sixth Lamentation / William Brodrick
Cannibals and Kings: The Origins of Cultures / Marvin Harris
When Angels Rest / Donald Harrington, Donald Harington
למתעניינים – 23.68$

טוב, עוד המתנה, ריצה יומיומית לתיבה, תסכול כשלא הגיע, תסכול נוסף כשקיבלתי הודעה שלצערם הספר השני ברשימה אזל, וכיף גדול כשהם הגיעו. קודם ההזמנה הראשונה, שגם זכתה להיכנס לצילום הקבוצתי של שידת הטואלט בחדר השינה, ועוד בראש הערימה. ועוד קצת המתנה, וגם הערימה השנייה הגיעה. כאילו שממש חסר לי מה לקרוא.

OK, הבנתם שחיכיתי הרבה, וגם הבנתם האצבע קלה על העכבר, אז בין לבין, בגחמה מבישה, נוספה לה עוד הזמנה שכוללת:
The War of Don Emmanuel`s Nether Parts / Louis De Bernieres
Fear and Trembling / Amelie Nothomb
The City of Falling Angels / John Berendt
The Princess Bride: S. Morgenstern`s Classic Tale of True Love and High Adventure / William Goldman
The Mayor of Lexington Avenue / James Sheehan
פשוט באו כאן המלצות, מה לעשות :-P

ושוב המתח המעצבן הזה בהמתנה לחבילה. יכולתי לחסוך לעצמי את ההמתנה בתמורה לכמה $ לטובת משלוח מהיר, אבל אני לא לגמרי בטוח שזה לא חלק מהכיף.

הבעיה נשארה עם כתריבר שעדיין מחכים לגאולה באותה wishlist.
אין לב למחוק, ואין היגיון בלהזמין.

עכשיו, כשלא חסר לי מה לקרוא, אפרד מכם ואקפוץ למיטה עם הנוכחי, המוצלח מאד של מקינרני.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)